lördag 24 juni 2017

Midsommaren 2017

Den var lugn, vår midsommar i år. Dels hade vi så många åtaganden med audition, plattogram och packning. Men visst blev det sill och nubbe! Jag skippade nubben, men sill åt jag och slickade mig gott om munnen när den slank in. Sillen alltså!! Usch på er, om ni nu fick fantasin att skena iväg. Så här på midsommardagen.

Vi hade ingen stång. Midsommarstång alltså. Hur svårt ska det vara att fatta då? Känner mig ibland som papphammar när han visade Skåne på väderkartan. Typ.

Men vi ni vad vi hade, i brist på annat? Svenska flaggan stoppade jag ned i vasen. Hade ingen finsk tyvärr. Får nog införskaffa en sådan snart. Det här går ju inte. Kan ju bli för svenskt här hemma annars.

Vet ni, nu har jag inte tid att sitta här. Ska till kyrkan innan Liisa och jag drar iväg. Om jag blivit religiös på äldre dar? Njae, inte riktigt, men det kanske vore en ide med tanke på alla jävla resultat från alla miljoner undersökningar. Ska man tro på allt så är ena foten i graven redan. Det senaste är det andra plattogrammet som givetvis visade på "calcifications" och då ska man, enligt regelverket, ta ett prov, biopsi, för att se om det är något elakt eller snällt som bor i tutten.

Just ja, i förrgår fick jag åka in i tuben, sk ct scan. Det sprutades in vätska i armen, kontrastvätska, som efter ett tag spred sig i de "nedre" regionerna och plötsligt kändes det varmt i brallan. Ungefär som man har kissat på sig. Efteråt övertygade sköterskan mig om att jag INTE kissat på mig och att 99.9 % av alla känner just detta? Jaha, tänkte jag. Är det någon koppling mellan min arm och kissblåsan?

Ha det!

Så här såg jag ut efter plattogrammet...skit också!

Äh vi firade i alla fall. Det var ju trots allt midsommar!

I all sin enkelhet


Han sjöng!!!

Inget här...

...och inget här.

Japp, då var det dags igen!

Inga kommentarer: