onsdag 15 mars 2017

Insnöade

Jaha, här tror man det ska bli vår snart, men det får vi visst vänta med. Kung Bore is back! Så än en gång så fick vi en sk Nor' Easter vid namn Stella. Stella låter lite gulligt så där, men hon var allt annat gullig kan jag meddela er. Dessutom så har hon sett till att jag känner mig som om jag blivit överkörd av ett tåg.

Och så har den där förbannade snöplogen kört sönder vår brevlåda igen! Nästa gång jag ser dem, ska jag minsann jaga dem!!! Finsk terrier, typ.

Skolor och de flesta arbetsplatser var stängda igår. Det kunde bli böter på 92 dollar om du gav dig iväg på vägarna igår eftersom det var sk Travel Ban.

Connecticut is bracing for a "monster nor'easter" that will bring 12 to 18 inches of snow Tuesday — more in the west — and heavy winds that will
COURANT.COM

Idag fortsätter skolorna i distriktet vara stängda. En glad Liisa här hemma. Hon tänker inte på att dessa snow days äts upp av sommarlovet, dvs de kommer inte att ha avslutning förrän 16 juni nu istället för den 12 som planerat.

Så här står det att läsa på skolans hemsida:

Snow Days As of March 15, 2017, the number of inclement weather days for school year 2016-17 is: 5 
Note: Currently, the last day of school is scheduled for June 16, 2017.


Får fortsätta vänta med att dricka kaffe utomhus. I alla fall sittandes på de här stolarna.


2 kommentarer:

Annika sa...

Fattar inte att ni inte har fler snödagar inbakade. Här har vi 10. En enda har använts iår, det var igår. Annars har vi inte haft ngn vinter här.
Men, att ni har så få inbakade snödagar förvånar mig verkligen.
OCH att sommarlovet får stryka på foten, så trist. De år vi haft mkt snö, och förr då kommunen bara hade tre snödagar inbakade, då rök teacher work days först och främst. Sen lämnade skolorna in speciella motioner och ofta fick de dagar till godo. Ngt år förlängdes terminen, det är sant. Ett annat år minns jag att man förlängde skoldagarna med 30 min i tre veckors tid.
Inte så bra det heller, tror jag.
Ja, men jag förstår att Liisa är glad över snödagarna. Såklart. De var ju mysiga, de tyckte jag också då K var hemma.
Ni har verkligen mkt snö. Oj oj.
Kramar!

Malin sa...

Här fick vi vår första och enda snowday på hela vintern av Stella. Nu är nästan all snö borta.
Kallt är det dock och blåsigt!