fredag 24 februari 2017

Ögon

Sitter och väntar på att åka till min "optometrist". Går en gång per år, men var tvungen att ta en tidigare tid i år då jag har haft problem med ena ögat. Inte nog med att jag körde över mina glasögon (vi tar den storyn en annan gång) och fick ta mina reservisar så tycker jag att det börjar bli lite väl suddigt på ena ögat. I förrgår fick jag mer problem än vanligt. Fyllde år och trodde det var ett ålderstecken, typ. Igår fick jag tryck inuti ögat, som kändes mycket obehagligt. Ringde och frågade om jag fick komma in och kolla trycket. Fick genast en tid. Kanske jag ska nämna att mina glasögon är ett minne blott. Behöver ju inte tala om att jag körde över dem. Med bilen. Go figure.

Just ja, jag var ju ledig i tisdags och det blev faktiskt semlor. Jag bakade på torrjäst som jag bara hatar! Så många säger att det är såååå enkelt. Nä, det är det för he...inte! Men bullar blev det och vi gjorde ju vår egen variant med grädde på locket dessutom. Nam nam.

Liisas besök hos frissan blev lyckat. Hon var så nöjd. Mindre nöjd igår kväll när jag försökte återskapa frillan efter hon tvättade det...men övning ger färdighet så vi får träna på det helt enkelt. Det gäller att hålla i den där borsten och vinkla händerna i onaturliga positioner samtidigt som du håller i en hårfön. Jag svär, jag blåser luft på mig själv, jag tappar borsten, ungen skriker. Well, well, en dag så.

Nä nu ska jag dra.

Liisa och hennes favorit hårfrissa, Kate.

Ja ni ser ju, inte så vackra kanske, men goda ändå!

1 kommentar:

SweFlo sa...

Hoppas det går bra med ögonen! Tips, kolla in den här https://www.amazon.com/gp/aw/d/B013HJEA4C/ref=mp_s_a_1_1_s_it?ie=UTF8&qid=1487980729&sr=1-1&keywords=Revlon+rvdr5212 SÅ bra för att få till håret. Kanonbra, så glad jag skaffade en sådan. Man behöver bara en hand, mycket enklare!