måndag 26 september 2016

Och så blev det en ny vecka igen

Hepp, här går det undan. Knappt så man hinner med att andas. Hade mina föräldrar det så här "jäktigt"när jag var liten? Då var vi ju 4 barn hemma! Vi har ETT här hemma och det är något hela tiden. 24/7. Som i fredags till exempel, då skyndade jag mig hem för att se till att Liisa kom iväg till high school's football game, där hon är med i skolans band för middle- and high school. Droppa av henne, skynda hem för att slänga i mig mat, tillbaka till skolan och kolla en stund på matchen för att sedan lyssna på bandet. Fick ingen bild på henne och bandet när de spelade tyvärr.

Lördagmorgon var det full rulle att få upp henne tidigt för att skjutsa henne till dagens fotbollsmatch. Men innan det så hade jag lovat att hämta en av hennes kompisar också. Jag som har all tid i världen typ. Droppade av tjejerna, drog iväg till affären för att köpa apelsiner till flickornas halvlek. För det har jag ju gjort till de andra matcherna. Något som ingen annan vill ta tag i. Men jag har ju tid. Typ. Efter matchen skyndade jag hem. Liisa skulle iväg till Hartford stage theater i Hartford. Som tur var fick hon skjuts dit. Själv tog jag itu med gräsklippningen för att sedan ta emot en golvförsäljare. När vi var klara, skulle Liisa hämtas. Sedan dusch och utgång med Bob och Darlene som ville fira Jonas i efterskott. Trött som ett as var jag då.

Söndagmorgon upp med tuppen för att träna, åka och handla både mat och pumpor. Som tur var så säljs pumpor fortfarande. Det gäller att vara med så man inte missar dem, för mitt i allt så börjar de sälja julsaker.  När man har köpt Mums och pumpor så ska de ju placeras ut någonstans och jag har ju så mycket tid över så då var det dags för trädgårdspyssel. Om jag känner mig utvilad? Vad tror du?

Nu blir det snart dags för DEBATTEN! Men innan det tar vi ett par bilder va?

En bild på en massa rövar och cheerleaders från i fredags

Liisa och lagkompisen har precis gjort mål!

Hon kastar in bollen. Hon har sin stil. Sin egen stil.

Jonas och Bob på Maxamia i Avon

No words...

Darlene hade fixat en liten födelsedagstårta.


Så här kul har Jonas när han fyller år

Ska det vara så svårt att blåsa ut 4 ljus?

"Nice display" sa grannen om min kreation




2 kommentarer:

Annika sa...

Ni har fullt upp, som vanligt!
Full fart för familjen Olsson!
OCH du har höstat! SNYGGT!
Har inge gjort det ännu, inte hunnit. Väntar en vecka till, tror jag.
Debatten ja...HAHA!
Trump, kan han inte baa lägga NER!!! PAJAS.
Skönt att Hillary är så cool!!
Heja HILL!!
Grattis till Jonas!
Kramar!

Malin sa...

Jag tror den stora skillnaden är att man tog sig till sina aktiviteter själv när man var liten. Jag gick själv till fotbollsträningen från fritids, cyklade till scouterna, tog tunnelbanan till ridning och judo och gick till pianolektionerna. Jag hämtades ju ibland så klart, men inte en chans att man kunde få skjuts till aktiviteter. Båda mina föräldrar jobbade heltid. Då hade man ju förstås lyxen att kunna vara på dagis eller fritids till kl 18. Själv spenderar jag mellan 3-4 tim per dag i bil bara för att skjutsa till och från skolor, inte inräknat aktiviteter som de endast har en var. Nu jobbar jag ju inte utanför hemmet, men det skulle ju inte gå när vi nu valt dessa skolor.
Roligt att Liisa vill vara så aktiv och att ni KAN stödja henne i detta.