söndag 22 maj 2016

Kentucky Derby Party

Jag vet, det var ju för ett par veckor sedan det var Kentucky Derby, men jag väljer när jag vill skriva om saker och ting! Kanske gör jag ett julinlägg imorgon? HA!

I alla fall så var vi bjudna på Kentucky Derby Party hos våra vänner Lisa och Brian. Som alltid är alla våra andra vänner där med. Plus "tons of food"! Herremingud så mycket mat det blir på dessa tillställningar. Äts det så här mycket i Sverige? Sällan är vi på middagar där vi sitter vid ett bord med tre-rätters. Det går väl inte för det är alltid så mycket folk, hahahaha. Kanske därför det är ovanligt att se en amerikan med kniv och gaffel? De äter ju helst bara med gaffeln. Den andra handen är fullt upptagen med att bära på drinken.

Brian, värden, hade givetvis förberett minutiöst. Alla hästar uppskrivna på ett stort papper som hängde på väggen. Vi satsade på dessa och jag hade givetvis inte studerat favoriter. Det blev ju klart tydligt när väl loppet var klart. "Min" häst kom näst sist. Well, well.

Redo, men ingen hatt...






Liisa var enda barnet, men hon brukar inte ha problem med det. De är så vana att hon hänger med.

Bob har hittat drinkbordet!!!

Värdinnan till höger, lika sprallig som vanligt!

Brian går igenom hästarna och resultatet

Jag fick pris!


Och så här går det när man kommer sist. Då får man Poopoopaperbag

Det var mycket skratt under prisutedlningen.






Nu dra ut på en löprunda med gubben och hunden! Happy Sunday!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; "Guuuu va folk och guuuuu va mat!!!!!
😀😀😀
Lika roligt tycks ni ha på alla träffar😆 Fin-fina lillasyster på första bilden❤
Hälsa med dig❤

Annika sa...

KUL med festen. En granne till oss ordnade Kentucky derby party varje år medan de bodde kvar här. SÅ kul!!
Komplett med hattar och mint juleps :-)
Alltid roligt.
Förstår att ni hade jättekul. Ja mkt mat har ni och mkt att dricka. INTE dumt!
Kul att du vann. Men Nyquist då! HIHI!!
Vilken snygg blus du har.
Kramar!

Desiree sa...

Ser mysigt och harligt ut. Typiskt amerikanskt med just tema partyn och just det dar med att man kor pot luck och aldrig sitter ner och kor tre-ratters utan mer buffe stil. Da blir det latt mycket mat.
Kram!

Malin sa...

Roligt!