lördag 31 oktober 2015

Du vackra oktober som snart går över i november

Ja men hallå, vart tog månaden vägen egentligen? Har verkligen inte haft tid med bloggen. En av familjemedlemmarna, som börjar med L och slutar på iisa håller sina föräldrar fullt sysselsatta. Curling? Japp, på hög nivå. Kanske jag ska lägga in ett förslag om körkort vid 12? Eller gå på kurs om att säga nej.

Nu ska jag INTE klaga. Bra att ha många järn i elden för annars är väl risken att vi dör av tristess.

Nu är det Halloween! Yay. Idag är det den stora dagen och jag ska snart börja karva mina pumpor. Ikväll kommer de små "Ghosts'n Goblins". Så jag ser framemot det. Ska skrämma skiten ur dem igen. Moahahahaha! Men innan dess ska ytterdörren pimpas upp med spindelnät och annat läskigt!

Nu kör jag lite olika bilder från vårt vackra oktober och sen gott folk ska jag börja förbereda dagen med allt vad det innebär!

Mina springpartners


Nom, nom i en affär i Great Barrington, MA

Upps!

Wow, i en affär i Great Barrington, MA.  Heja Finland!

Great Barrington, MA

Mycket gott!

Vårt älskade Butternut i höstskrud.


Japp, i år satsades på nya skidor. Racing skis!


Ohio floden i Cincinnati

En date night

Nu tändas tusen höstljus

Men Liisa då!

Pretty!




Liisa en selfie med en skum typ...

Och detta var ju något år sedan...
Happy Halloween!


3 kommentarer:

Annika sa...

Ja, Halloween är ju så KUL!
Men det var roligare då jag hade K hemma. Vi brukade också skrämma skiten ur de barn som kom, haha. Nu är det P och jag som spökar på under Halloween.
Hoppas ni fick många barn som kom. Tycker vi hade rätt bra utdelning.
Ja november nu, men det är ju en fin månad här den också. OCH snart är det ju Thanksgiving. Fattar inte vart hösten tagit vägen...
SÅ känns det alltid.
Fina bilder du visar, blir glad av dem! Den där masken som Liisa har är ju bara för KUL!!! Fetmasken. Love it!!
Kram!!

Desiree sa...

Full rulle med andra ord. Men ni ser ut att ha fatt en riktigt lyckad Halloween. Fattar inte heller vart oktober tog vagen. Vi var I Sverige I borjan pa manaden sa det gjorde nog att den forsvann extra snabbt.
Hi hi gillar din date night med mr.pig. Ostdisken sag ut som en akta valsorterad och fin ostdisk I Europa. Underbart att hitta en butik I er narhet som saljer Iittala.
Kramar!

Anonym sa...

Många varma Tack för Halloweenkortet och hälsningen <3 <3 <3
Härligt inlägg med ert förbererande inför Halloween...gillar starkt Liisas "miss Piggy". Ni är bara så otroliga "over there" ;)
Har bott några dagar i det nya hemmet och inväntar igen Tiina till helgen :)
Saknar er otroligt <3
Hälsa alla och Kramar till er alla också <3