fredag 31 juli 2015

Thousand Islands - del 4

Nu blir det ett litet annorlunda inlägg från Thousand Islands. Inte så många "vattenbilder". För vi tog faktiskt ett break från båtåkandet. Ni som läst förra inlägget vet ju varför. Det var ju rena Titanicdrama ju! Skämt åsido, det var planerat en dag i Alexandria Bay. Men som blev Clayton istället eftersom där fanns det en båtaffär. Go figure.

När vi vaknade igår morse ösregnade det och det var himla skönt måste jag säga. Jag klagar inte på värmen, men det behövdes en liten rensning i luften. Regnet höll i sig ett par timmar för att sedan bara tjofs försvinna och ersättas av strålande sol igen.

Igår blev det min tredje springtur denna vecka och det börjar ta sig även om jag låter som om jag röker två paket cigaretter om dagen. Springturerna avslutas alltid med ett en "dusch" i sjön. Vi har inte använt duschen en enda gång denna vecka. Snuskigt? Nä, vi tvättar av oss i sjön (floden) och jag garanterar att vi inte luktar! Saknar en bastu dock. Fasiken vad skönt det skulle vara att ha en här.

I alla fall så drog vi som sagt var in till den lilla staden Clayton på fastlandet. Jonas skulle byta ut delar till tanken. Under tiden strosade jag och Liisa omkring på marinan och dreglade över en del båtar som låg inne. Inte en bassbåt så långt som ögat nådde.

Vi hann med att strosa inne i själva staden också. Det tar typ 2 minuter för det är en mycket liten stad. Men söt. Kan informera er om att det säljs en hel del lokalt vin i Clayton och vi köpte faktiskt ett par flaskor. Det smakar inte som det lokala vinet i Simpan. Typ diskvatten.

Bilder kanske?

Tidig morgonbild från "vårt" deck

Något annorlunda båt än vår båt.


Liisa ville hellre ha den här.

Vet inte varför, men jag gillar att spana in hus.

Ytterligare ett hus med oss i ett par Adirondack stolar.




Här kan man köpa supergod glass och fudge! Mums!

Typisk stadsbild med en "main road"

Ett gammalt hotell under renovering

Ett piano utanför ett hus. Bara så där. 



Ok, några bilder på vattnet måste jag lägga in. Vår vy från restaurangen i Clayton.

Självklart badades när vi var tillbaka i stugan eftersom det var så varmt och skönt.


Nu njuter vi av en ytterligare härlig dag här på Wellesley ön. Ha det!

1 kommentar:

Desiree sa...

Ni verkar ha det riktigt bra och skönt förutom missödet med båtturen häromdagen. Vad skönt att du också börjar må bättre från förkylningen. Thousand islands ser ut att vara en riktigt charmig liten stad.

Kramar!