torsdag 25 juni 2015

Graduation parties

Det haglar av dessa sk "graduation parties". Speciellt för de som slutat high school. Vi hinner inte gå på alla men en av dem var för Jonas fd kollegas son, Logan. Vilken kille alltså! Han är bland den ödmjukaste människa jag träffat, så artig, så belevad, så smart. Ja han har allt. Dessutom har han fått massor av stipendier (som underlättar för fadern såklart) för sina fortsatta studier till agronom. Hans intresse (och kunskap) om lantbruk och djur är imponerande. Jag står bara och gapar när han berättar om kor, jordbruk och traktorer. På tal om traktorer, så kom hans vänner körandes i sina traktorer till festen. Jag försökte vara lite kul så där och frågade dem om det var inne med att köra omkring på traktorer istället för bilar. Här är vi på landet och där kör man traktorer Taina! Typ. Det var det det.

I alla fall så var det en mycket trevlig tillställning. Logans mamma hade fixat det mesta själv, allt från dekorering till matlagning. Och mat fanns det! Jeeezuz! Och jag fotade inte maten. Ni får bara tro mig liksom.

Dekorationen bestod bland annat av höbalar som vi skulle sitta på. Värme och hög luftfuktigheten gjorde att jag hade väl halva jävla höbalen fastklistrad i arselet när jag reste på mig!

Just ja, det var ju farsdag här i Amerikat i söndags också. Det var ju tur att vi blev bjudna på mat så "slapp" jag kocka hemma!!!

BMAP table (Bring Me A Present) och det syns vad Logan är intresserad av.

Denna lilla stuga stod på deras gård. Fick liksom "Finlandskänslor". Don't ask me why...

Japp, det skulle till och med sittas på höbalar. Är man på landet, så är man! 

En kruka med fötter. Hoppas den inte traskar iväg bara.

Gammal pump. Och det var ca 27 grader varmt. Plus hög luftfuktighet. 

Snälle Logan. Var inte lätt att fota precis. Bakom honom skymtar ni en av traktorerna. Den röda alltså. "Den" i gult är en farbror om ni inte visste det.
Grattis pappa! Till frukost blev det våfflor. Japp, Jonas i en av sina miljoner "I love NYC t-shirt". Om han har stil? Visst har han det. Sin egen stil. 
Far och dotter.
Nä, nu ska jag jobba. Sitter hemma och jobbar idag eftersom Liisa är sjuk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Massor av KRYAPÅDIGKRAMAR till Liisa <3
Fina foton från examenspartyt och vilken otrolig dekoration! Allt där i Amerikat blir så himla STORT och MÄKTIGT ;))
Härligt foto av Jonas och Liisa <3
Må väl alla och a lot of hugs <3