måndag 2 mars 2015

Måndagar och snödagar

Någon har ett schema om att snö ska dumpas just på en söndag och/eller måndag. I alla fall där jag bor. Vi har haft 3 sk "snow days" på en måndag. Dvs så mycket snö så att skolorna (och en massa annat) har stängts. Idag, måndag är det "bara" en delay med 90 min. Å andra sidan så spelar det ingen roll. Liisa är sjuk. Igen! Tror jag blir galen på denna vinter!

För drygt 3 veckor sedan hade Liisa hög feber och ont i huvudet. Samma igen PLUS att hon har en känslig tunga och säger att hennes taste buds gör ont. Nu ska skiten ur och bort!

I eftermiddag blir det besök hos Farbror Doktor. Förlåt. Tant Doktor. Vi fick byta förra året. Den här är lite annorlunda minst sagt. Känner mig inte så där jättebekväm med henne. Lite flamsig så där. Får en doktor vara det? Flamsig.

I alla fall så har det hänt annat än skidåkning och sjukdomar. Det anordnades nämligen en Family Fun Night på skolan i förra veckan. Ungarna gillar sånt. Jag? Njäe. Inte så värst mycket. Men, men, jag ställer upp som den goda moder jag är. Ha!

En pyramid skulle byggas...

Voila'!

Tävlar mot en kompis.

Och Liisa fuskar (fick inte använda båda händerna). Undrar vem hon har lärt sig det av. Att fuska alltså. Måste vara Jonas.

Avslutning på Interclub! Vilket gäng!

En nöjd Liisa som gjort en kanonsäsong! Nästa säsong blir det en rejäl uppgradering av utrustning. Förhandlingar pågår om det blir en tävlingsdräkt också. Hon ska inte tävla i OS precis. 



3 kommentarer:

Desiree sa...

Så himla kul att det går så bra för Liisa i backen. Kul för både er och för henne. Här ser hon ut att ha kammat hem massor med medaljer och priser.
Trist dock med en seeeeg vinter som dröjer sig kvar och med sjukdommar som följd. Ni förtjänar vår nu som stått ut med så mycket snö och kyla.
Kramar!

Anonym sa...

Stället ni bor på slutar ALDRIG att förvåna mig! Fattar inte grejen med snowdays...va fasiken?
Nå, är i alla fall inte förvånad över Liisas framgångar, duktiga Liisa :)
Synd med sjukdomarna förstås :(
Det där evenemanget på skolan måste ha varit kul...för Liisa i alla fall ;)
Kan finnas en gnutta Taata i Liisa med tanke på fuskandet...ha,ha,haaa...överdriver och fuskar allt vad han förmår.
Må väl alla ni och hälsa Liisa och Jonas med massor av kramar.
LAV U SIS <3

Annika sa...

Trist med sjukdomar.
Och snödagar, förstås. De kan ju vara lite tärande i långa loppet.
Men, ni har ju haft en sällsynt sträng vinter. Igen,
Nej, Family Fun Night på ES var ingen höjdare. HAHA. Jag minns dem väl. Fniss.
Nu hoppas jag att alla kryar på sig!
Kramar!