fredag 7 juni 2013

Sorry

Ni får ursäkta, men jag har varken haft tid eller lust att skriva den senaste tiden. Lite mycket just nu, milt sagt. Vad som kommit emellan? Livet. Därför måste jag fokusera på rätt saker. Spara på krafterna och både bygga energi och hämta energi. Om jag är deprimerad? Nä fan heller! Jag är förbannad! Och inget  ska dra ned mig. INGET!

Fredag idag och det är ju alltid kul. Jonas är ute på ett av sina monsterresor och är inte hemma på två veckor. Jag drar nästa vecka. Liisa då? Jo hon ska bo hos Bob och Darlene några nätter och åka skolbuss igen. DET ser hon fram emot. Få åka med gamla grannungar. Gamla och gamla. Före detta ska det kanske vara.

Kan meddela att i måndags avslutade jag del två i min utbildning. Jädrans vad duktig jag är. Har pluggat som ett svin och lyckades lämna in den sista uppgiften SAMT göra tentan måndagkväll. Pling lät det sedan i inboxen när kvittot kom på att jag var klar. Fatta! Sista delen i utbildningen börjar 1 juli. Trevligt sommarlov jag får då.

Liisa har också avslutat sin "workshop for acting" och nu slipper jag köra onsdagkvällar tvärs över halva USA. Phew! Nu börjar del två för henne med orientering, fotografering, portfolio, auditions och allt som hör till om du vill skådis. Ska börjas i tid.

Nä nu har jag inte tid att sitta här. Fokus Taina. Fokus!

Förresten, jag kan väl bjuda på några bilder från vårt besök till Bronx Zoo;















Med detta vill jag bara önska alla en Happy Friday! Själv får jag FINNbesök!

6 kommentarer:

Annika sa...

DET är inte för inte som du ÄR Sisu-Taina!!
Detta ror du hamn också! Det vet jag.
Mkt att göra, för mkt.
Desto roligare med finne-pinnebesök!!
Ni lär ju få det skitkul!
Trevligt med bilderna från Bronx Zoo.
Nu far och flyger, men på Liisa går det ingen nöd. Hon lär ju få det toppen hos era gamla grannar.
Stora KRAMAR!!!!

Saltistjejen sa...

Men TAINA!! har ni varit på besök HÄR utan att ropa på oss?!?!?!!!!!! WHAT!?? ;-)
Näe jag förstår faktiskt. Nästa gång dock om ni kommer vore det superkul att ses!
Och du jag är IMPAD av både dig och Liisa över er aldrig sinande energi och kanske än mer över ert aldrig sinande HUMÖR!!!! You are my IDOL! Alla gånger!
Bamsebamsekramar!!!!!!

Charlie sa ... sa...

Bronx Zoo alltså, härligt!

Det här fixar sig. Och du är jätteduktig, pluggar, arbetar, fixar, finnbesök.

Jag är impad!!

Kramar!!

Desiree sa...

Stort grattis till dig Taina för examen och avslutad kurs. Jag skulle gärna ge dig en guldstjärna. Jag är så imponerad över allt du roddar med både jobb, hem, Liisa, besök på zoo med mera. Jag vet hur du går upp i ottan och tänt flitens lampa för att plugga. Stor applåd till dig. Jag hoppas innerligt att det ordnar sig med allt. Håller tummarna och tänker på dig. Denna helgen hoppas jag att du får njuta ordentligt av FINNbesöket.
Grattis till Liisa också och hoppas att det går bra med del två med allt vad det innebär. Toppen att ni har grannar och vänner som Bob och Darlene. Sådant betyder mycket.
Stor kram och stort grattis

Taina sa...

Tack snälla ni för era kommentarer! Gud så glad jag blir. Allt ordnar sig så småningom. Men det TAR på krafterna. Det gör det. Och Saltis. SORRY!!! Det blev ett ryck, bara så där, att åka till Zoo med Liisas kompis...Men NÄSTA gång, I promise!!!!

Kram på er alla!

Anonym sa...

Du är Du Taina => Energisk och målmedveten, det har du ALLTID varit!
Du kommer väl ihåg då vi systrar läste läxor och läste till proven i skolan i BSS? Undertecknad "hängde efter lite" och hade andra intressen än skolan, men Du pluggade som bara fan redan då och se bara hur långt du kommit :)Beundrar Dig kära lillasyster och Lycka till med de fortsatta studierna och framför allt Livets skola! Vi vet ju alla vem Liisa brås på, eller hur? Inte moster i Malax i alla fall ;)) Härliga Ni och saknar er massor <3 Kramar till er alla!