onsdag 3 april 2013

Påskdagen

Den viktigaste dagen under påsk här tycks vara påskdagen. Det är visst fler som tycker det, för spana in här:


Trots att det är en helt ofarlig orm, en sk Garter snake (kallas för garden snake) så gillar jag dem INTE! Kräldjur är inte välkomna i min trädgård. Hur bra de än tycks vara för naturen. Sägs det. Hatar rent ut sagt när jag böjer mig ned för att rensa och så dyker en sån där bara plötsligt fram! Fy! Blä! Äckligt!

Förutom ormar så fanns det små plastägg gömda lite varstans i trädgården. Dessa var utlagda av påskharen. Såklart! Who else liksom? När jag hämtade tidningen på morgonen, så fanns det en ihopskrynklad papperslapp i tidningspåsen och givetvis så ställde jag mig framför Liisa när jag "hittade" den och artikulerade så tungan vred sig 180 grader "Titta vad JAG hittade i tidningspåsen! Skräp?" Liisa ville givetvis kolla vad det var och upptäckte en karta. Så som sig bör för att veta var man ska leta efter äggen. Inte nog med det visade jag henne att min plånbok blivit länsad under natten. Det tyckte hon var mystiskt men hade sedan en förklaring till det. Påskharen kanske inte hade så mycket pengar över (de han fyller en del ägg med) så han var tvungen att "låna" av mig. Jo tjena.

"Skräpet" i tidningspåsen var alltså äggkartan! Den var dessutom signerad med harspår. Som jag faktiskt var tvungen att googla fram för att veta hur de ser ut. Pinsamt. Jag vet.

När Easter Egg Hunt var klar blev det påskmiddag hos Bob och Darlene. Det var mumsigt. Och trevligt som vanligt. Ivriga diskussioner om det bästa sättet att kolla om ett ägg är kokt eller inte. Det snurrades en hel del med andra ord. Vissa hjärnor skulle behöva genomgå samma test. Jag misstänkte ett tag att några saknade vätska kring sina hjärnor...

Redo med karta och korg!

Ägg fanns det lite överallt!




Och Liisa fick en fin korg med lite godsaker i. 



De här ska på Colgate reklam audition! Bild "före"...










Äggdebatt!

1 kommentar:

Desiree sa...

Härlig påskstämning som sagt. Usch förstår att du helt inte vill se den där slingrande varelsen även om den inte är giftig. Kul med egghunt för Liisa. Många ägg fick hon ihop. Så fyndigt med skattkartan som du fixat. Är de där små äggen som man har på egg hunt i USA fyllda med godis? Inga dåliga cupcakes heller och sedan hade ni tårtan också. Ett riktigt påskfirande.
Kram!