fredag 8 mars 2013

Förvirrad

Varför i hela fridens namn ska skolorna vara stängda? Just idag! Snälla amrisar, lär er köra bil MED vinterdäck! Pliiiiiiiiiiiiis. Jag är så urbota trött på att skolorna ska behöva vara stängda bara för att det snöar OCH att snön dessutom stannar kvar på marken utan att smälta bort. Tonvis med salt och annat skit har redan hunnits spridas på gator, så det är faktiskt körbart. Så varför ska de behöva stänga skolan HELA dagen. De kunde väl för sjutton ha haft en normal "delay" istället!!!! Jag har JOBB att sköta och Jonas är och leker mexare i två veckor.

Den här veckan har varit grym vad gäller jobb. Och plugg. Jag stiger upp före tuppen ens har börjat fundera på att göra väsen av sig. Jag jobbar, pluggar och sedan väcker jag Liisa och ser till att hon kommer iväg för att sedan återgå till jobbet. Huvudet och nacken har tagit stryk denna vecka. Att träningen blivit lite lidande är jag inte så orolig över. Ibland ska kroppen vila. Men mitt huvud! Inte ens snor har fått den att kännas så knökfull. Det snurrar rejält!

Mitt i allt så "coachas" jag. När du är inne i en intensiv period så kanske det händer att du inte är så mjuk i kanterna och det hörde nog coachen också. Jag babblar, jag viftar med händer, jag sitter längst ut på stolskanten så jag nästan ramlar av och glömmer bort att äta.

Nä nu bjuder jag på en vinterbild. Ja den som fick Simpans skolledning att ta ytterligare ett korkat beslut, gaaaaaaaaah!


Just det, idag är det ju Internationella kvinnodagen, så grattis då rå!

5 kommentarer:

Annika sa...

FATTAR om du är less på snödagar.
Ni har ju haft en del det här året.
OCH i mars vill man inte ha snö.
Antar att ni fick den storm vi hade. Den med blaskig fulsnö...
Ja, eta trakter borde man verkligen ha vinterdäck.
Hos oss är det väl mer diskutabelt.
Låter som om du har MER än fullt upp.
Önskar dig en BRA fredag trots dumsnö!!
KRAMAR!!!

Saltistjejen sa...

Å Taina fyyyyy! Jag är glad över att vi inte fått så mycket snö att det blev en snödag. Det är otroligt tufft att jonglera så mycket arbete OCH plugg OCH familj. ÄNNU svårare är det nu när du måste sköta familjen och markservisen ensam då Jonas är ute på resa. ALL cred till dig vännen!!!!!! TUR att du är SuperWoman!
KRAM och glöm inte att andas!

Charlie sa ... sa...

Winterwonderland ställer till det!!

Skönt att det börjar smälta bort och att detta förhoppningsvis var sista vändan snö ;)

Hoppas det gick bra i fredags!

KRAM

Ingmarie sa...

Inte nog med att det är snowdays. Det är ju lov i princip hela tiden. Springbrake, easter och ditten och datten.
Antingen är jag gammalmodig som tror att man behöver gå i skolan för att lära sig vissa grejer eller så är ungarna smartare nu för tiden och lär sig fortare.(Och därmed kan ha alla dessa lov.)

Ingmarie sa...

Inte nog med att det är snowdays. Det är ju lov i princip hela tiden. Springbrake, easter och ditten och datten.
Antingen är jag gammalmodig som tror att man behöver gå i skolan för att lära sig vissa grejer eller så är ungarna smartare nu för tiden och lär sig fortare.(Och därmed kan ha alla dessa lov.)