måndag 18 februari 2013

Vad har du mellan tårna då?

Jag kan meddela att jag har ingen varm sand mellan mina i alla fall. Läste precis Charmigt sa Charlies inlägg och hon kan ju få en att nästan känna som om det ÄR sand mellan ens tår. Ja tills du tittar ner och upptäcker att så inte är fallet.

Inte kommer jag att få uppleva sand i veckan heller. Jag kommer att ha SNÖ mellan mina. Om jag inte behåller pjäxorna på och det ska jag försöka med. Å andra sidan kan jag ta av mig dem emellanåt och doppa dem i hotellets pool(er) eftersom det finns en "waterpark" längst ned i källaren.

Uppladdningen inför resan har inte varit den bästa. Har varit sjuk hela helgen med ett rivjärn i halsen, munsår och feber. Jag som skulle vara fit inför kommande stora dag. Kunde inte hålla mig i hemma i lördags utan var bara tvungen att ta mig ut för att köpa en klänning. Ja ni läste rätt. Klänning! Det är inte ofta jag klär mig i det. Inte ens i kjol. Jag kan nämligen inte uppföra mig "fint", dvs sitta med benen ihop. Nu ska alla snuskhumrar sluta dregla för några string har jag inte heller så skulle någon se en skymt under klänningen/kjolen så möts de nog av mormors gamla trosor! Så det så! Förresten så kan klänningarna jag provade ses på Instagram "sisutaina".

Imorgon åker vi till Jay Peak för att åka lite skidor. Så lite som möjligt för min del. För att komma in i feelingen, följde jag med Liisa och Jonas till Butternut igår. Vilken dag jag valde då! Det var kallt och blåsigt och ett tag trodde jag att nästippen hade blåst iväg. Försökte ta lite bilder, men hur enkelt är det då när fingrarna domnat bort? Tog några från lodgen, långt, långt borta och då jag inte är en paparazzi, så är kvaliteten därefter. Men jag måste säga att Liisa har verkligen blivit en hejare på att åka skidor! Nu har hon varit med i Race Development Team men ska nästa år gå med i den "riktiga" tävlingsgruppen dvs Interclub. Då kommer hon att börja tävla mot andra skidklubbar. Ny Anja Pärson??? Ojdå vad jag skryter, men så bor jag i Amerikat och här MÅSTE man skryta om sig själv och sina familjemedlemmar om man ska synas. Hörs gör vi redan...

Lite hjälp behövs för att få på pjäxorna. Syns att det blåser kallt (kolla Liisas face)

Så här har de här två haft det varje helg sedan nyår. Lördag som söndag.

Liisa åker åt ett håll och Jonas åt ett annat.

Gruppen samlas och det är en som håller låda. Gissa vem?

Hinner knappt ta bilder för plötsligt kommer hon!

Där är hon, vår Liisa.

Tjohoo vad det går!

Varenda en tycks känna Liisa i Butternut och hon stannar gärna och snackar lite med dem.

Instruktioner från tränaren.

Liisa och tränaren Bruce.

Många nya kompisar. Här med Caroline från New Jersey.

Syns att det var kallt. Liisa såg ut som en rånare.

På väg till lodgen och lite lunch.

Här är gänget som hängt ihop dessa 8 veckor. Sa till Jonas att bilden måste ha flutit ut för så där tjock ÄR han inte.
Nu ska här jobbas och sedan packas. Hepp!

3 kommentarer:

Annika sa...

Ni har sportlov hos er alltså. VILKEN LYYYX!!!
Det skulle jag också vilja ha, men det har inte vi här.
Vad trevligt att alla helger i Butternut gett resultat.
Inte dumt alls!!
Jag skulle nog inte kunna åka utför längre med mina dåliga knän.
Så jag skulle ägna mig åt annat på en vintersemester.
Ta bilder tex :-)
Hoppas du kryar på dig.
Ska googla och se var Jay Peak ligger.
Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Haha, bara du kan skriva så här härligt Taina!!

Liisa åt ett håll, Jonas åt ett annat ;)

Det ser ut som skön stämning i Butternut och bra att komma i stämning inför Jay Peak!!!

Liisa ser ut som superproffs där hon kommer. Blir varm inombords. Vad duktig hon är. Heja Liisa och Jonas som kört varje helg sedan nyår!!!

Feel better nu och ta hand om dig. LIte afterski med tillbehör blir nog bra för frun ;)

KRAM!!

Desiree sa...

Kan tänka mig att Liisa är superduktig på skidor. Jättekul att hon tycker så mycket om det och har både en bra tränare och en trevlig grupp att öva med. Skidor är jättekul. Jag hoppas bli bättre och få mer erfarenhet i skidbackarna nu när jag bor här. Det är toppen att ni har Butternut så att ni har en bra skidbacke som inte ligger allt för långt bort. Tycker nog inte att Jonas ser tjock ut på detta foto.
Kul med klänningen, special occasion?
Kram!