lördag 26 januari 2013

Blandad kompott

Vad ska jag skriva om? Jag menar det är ju ganska långt mellan gångerna och det betyder ju att det har hänt en del. Inte kanske för att mitt liv är så där hiskeligt spännande för somliga, men det räcker gott och väl åt mig.

Den senaste tiden har det varit en del jobb. Med en dator som tycks ha fått fnatt. Inte ens våra expertdatakillar har lyckats luska ut varför den är sååååååååååååå seeeeeeeeeeeeeeeeeg! Så nu måste den skickas iväg till Computer Hospital. Inte bra. För inte kan jag väl jobba utan dator heller?? Vi får väl se om jag låser in någon kollega och kapar hans dator. Det finns lite olika strategier att välja mellan. Eller så kan jag beställa tid hos frissan och fixa skatboet. Något annat som också ska fixas är en tand. IGEN! Det här börjar snart likna KalasLottas elände. Kanske inte riktigt så illa för det här handlar inte om samma tänder. Nu har troligen en tand spruckit. Sist det hände, bad jag tandläkaren bara dra ut den. Det måste ju vara enklare att fixa proteser som du slänger i ett glas under natten. Inga bekymmer med att du gnisslar och biter sönder dem i alla fall. Ja om du inte råkar bli törstig då och råkar ta just DET glaset och sväljer eländet.

Strålande sol idag med minus 9-10 grader C. Underbart! Liisa har hoppat över skidåkningen idag för hon har åkt på American Girl Doll Party i Natick Massachusettes. Hon var helt salig imorse när hon vaknade. Körde henne till tvillingarna som fyller år. Mamman tog alla flickor med sig och kommer spendera hela dagen på detta ställe! Vilket koncept! Inte nog med att åka dit och äta ur pyttesmå fat och dricka ur miniglas,  så har de bokat tid åt dockorna ska få ta hål i öronen OCH gå till frissan! Inte nog med att dockorna kostar en halv förmögenhet, men allt som går att köpa till dem är ju...jag finner inga ord.

Nu ska väskan packas och jag drar till gymmet men vi kör lite blandade bilder först eh?




Det har varit kallt på morgnarna. Riktigt kallt, men det hindrar inte denna flicka att gå till skolan. Många föräldrar kör sina barn till skolan. De vill inte ens låta dem stå ute och vänta på bussen.



Vet ni vad jag ska börja göra? TA AV MIG GLASÖGONEN SÅ JAG SLIPPER SE DE DÄR "STRECKEN" !!!! Jag som inte fyllt 25 än.

Den här damen får oss alltid att skratta. Varför inte bjuda på bilden där hon gör sin version av gangnam style!

Idag på morgonen. Fyra förväntansfulla flickor på väg på deras drömparty. Ja drömparty för 9-åringar. Om några år ser det ju liiite annorlunda ut.
Ha en fin lördag! Det ska jag.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Gillar dina blandade bilder!!!

Datakrångel. Man blir galen av sånt. Älskar teknik, inte när det strular.

Har du också tandproblem nu..OMG. Håller tummarna att det fixar sig snabbt och smärtfritt!!

kramkram

Charlie sa ... sa...

Ps. tack för att du tyckte till om mitt "headerprojekt"!

Desiree sa...

Vilken grej för ett gäng 9-åringar att få åka på American doll party. Liisa ser verkligen salig ut. Aj då vad gäller din dator. HOppas de kan få bukt med den på "computer hospital". Det lät ju lite gulligt nästan att den behövs läggas in där. En fungerande dator är ju verkligen A och O. Man blir helt handikappad utan dator. Ha en bra dag och start på nya veckan.
Kramis!

Annika sa...

American Girl, those were the days...
AWW!!!
Gud vad roligt det var när K var sådär liten och förtjust i AG.
De finns kvar härhemma, men helt i glömska numera.

FY tusan med datorn. USCH vad det är vidrigt då de strular.
De FÅR inte strula. De ska funka.
Hoppas du får tillbaka den snabb och fin!
Kram!