tisdag 4 december 2012

Jul, jul härliga jul

Läste KalasLottas inlägg om julstressen idag. Jag skriver under på det mesta. Men själv så gillar jag stressen just nu. I lagom dos såklart. Jag är ju ingen inredningsmänniska (inget nytt precis) så därför tillåter jag mig själv att det blir lite hip-som-hap vad gäller juldekorerandet och bakandet. Dessutom har vi olika referensramar och förväntningar. "Vår" jul skiljer sig säkert från grannens osv.

Det andra som får mig att snurra lite extra är ju Liisas födelsedag. På julafton. I KNOW! Och kalas vill hon ha. Precis som alla andra ungar. Det ska också fixas. Vet ni vad? Det ÄR fixat! Nämligen 22 december bjuder hon klassen till stadens bowlinghall för både bowling och lasertag. Perfekt! Får jobba lite hårdare. Det är ju inte gratis precis.

Nu har vi i den Olssonska familjen varit duktiga på att både baka pepparkakor OCH gjort egen glögg. Vuxenpoäng på det? Pepparkaksdegen var köpedeg. Bara så du vet.

Min lilla bagare som INTE petat upp pärlor i näsan idag:







Julpynt hos Olssons

Front door

Det börjar likna jul!
Nu The Voice!

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jättefint hos Olssons!


Gott att baka. Och att äta deg, hehe. Lätt att svänga ihop en pepparkaksdeg. Speciellt om man inte bakar ut den sedan ;)

Jag känner inte stress alls konstigt nog. Tycker det är stämning i stugan. Stjärnorna är uppe, lilla granen i köket. Apelsiner, slingor här och där. Julmusik.
Lite glögg som puttrar på spisen. Duger åt mig ;)

KRAM!!

Taina sa...

Tack Lotta! Just nu stressar jag inte mer än vanligt. Tar en glögg just nu och det är SÅ gott!

Kramar!!!

Anonym sa...

Du far med osanning :) Du har ju det hur fint som helst hemma, vadå kan inte inredning! Så där pyssligt och mysigt skulle jag också vilja ha det. Många julkramar till dig och familjen.
/Lenita

Taina sa...

Lenita
Hahahahaha, jag fotar ju inte de värsta "hörnen" men TACK i alla fall!

Massor av julkramar till dig och familjen och till grabbarna på C" ;)

Kramar

Annika sa...

Känner inte heller stress. Tycker det mesta är mysigt och trevligt.
OCH jag gillar att se allt som folk pysslar med online.
Så nej, det känner jag nog inte igen.
Tror att folk gillar att ha det så här, det här till med lite brått och hemligheter och mys.
Har också stämning i stugan, och mer blir det eftersom jag INTE kan låta bli.
För att jag älskar det!!
Julen ör olika för oss alla.
För mig är det more is more, för grannen less is more.
Just fine!!!
Tycker du har det skitfint, och du har det där som många saknar: MYSFAKTORN!!!
KRAM!!!!

Desiree sa...

Jättefint pyntat. Ert hem ser så vackert juligt och mysigt ut. Just pepparkakor doftar så underbart gott när man bakar. Duktig Liisa är som fixar baket på egenhand. Låter som Liisa kommer att ha en kul födelsedag att se fram emot. Även om det kostar en slant så är du ju rätt skönt att slippa få hem hela klassen så precis innan jul. Du slipper iallfall städa hemmet efter 20 barn. På sätt och vis är det ju bättre för Liisa vad gäller födelsedagsfirande nu när ni bor i USA om hon fyller år på självaste julafton. Eftersom julafton i USA blir mer som 23 december blir i Sverige så konkurreras hennes födelsedag inte ut på samma sätt av julen som om ni hade bott i Sverige.
Kram!

Heather Lundquist sa...

Superfint har ni det. Jag maste borja julbaka med Alexander, med. Kanske ikvall. Eller pa fredag da han har halvdag pa skolan.

Kram trevlig advent!