måndag 19 november 2012

Ny hyresgäst

Min lilla korg som jag pimpade med kottar och ris och fejkad björknäver har fått en gäst. En mus. Ja eller råtta, vad vet jag. Så här ser den ut i alla fall:

Min pimpade korg
Visst är den fin, den nya hyresgästen? Dino är lite skeptisk dock. Han är fram och nosar på den med jämna mellanrum. Än så länge har han inte lyft benet mot den. So far so good. Så här långt ett tuttinuttit inlägg. MEN NU ÄR DET SLUT PÅ DET! Vi har nämligen fått EN TILL HYRESGÄST!!! Och NEJ, jag har inte skrivit på ett kontrakt för den här äckelpäckelgästen!

Det hela började i torsdags när jag gjorde frukost åt Liisa. Öppnade lådan för att ta fram en sked och såg att det låg ett litet ett skräp på skeden. Viftade bort den, men så plötsligt slog det blixtar i skallen på mig när jag insåg vad det var för färg OCH form på skräpet. MUS-SKIT! Jag skrek, drog ut hela lådan och vända upp och ned på den. Besticken hamnade lite varstans i köket och det slamrade ju en hel del. Både Jonas och Liisa kom springande för att se om jag blivit påkörd av något. Sedan hör jag; "Hahahahahaha!". Va fan är det för kul med musskit? undrade jag. Men det här roade visst mina familjemedlemmar. Tack.

Nu blir det krig. Igen. I höst har jag krigat med ekorrarna. Odjuren som mumsade på mina pumpor. MINA PUMPOR! Och nu tar mössen över. Men de har kommit in i fel hus. Just sayin'.

Annars då? Jo mycket på jobbet, hemma och överallt. Nu är det Kalkonvecka och allt, men det tar vi en annan gång. I helgen träffade vi de nya hyresgästerna i vårt gamla hus. Det kallas numera för det "international house", för den här familjen är från Tyskland.
Tänk att Liisa var lika gammal som Geza när hon flyttade in i huset. Time flies.
Nä nu hinner jag inte sitta här och klottra. Jobba Taina. Jobba!

3 kommentarer:

Desiree sa...

Jobbigt med alla oinbjudna hyresgäster. De har helt klart valt fel hus denna gången. Dags för anticimex/pest control av något slag. Däremot var husmusen i korgen väldigt söt så jag antar att han får bo kvar. Kanske trodde de andra mössen att då en mus var välkommen och inbjuden så kunde de minsann passa på att komma de också.
Ha en skön kalkonvecka. Hoppas ni får tillfälle att ta det lite lugnt och bara njuta av att vara tillsammans hela familjen och njuta lite tillsammans i goda vänners lag.
Kram!

Annika sa...

MÖSS!
I hate them!!!
Jag har också haft möss i huset, och det är så äckligt.
OCH de kommer ofta in på hösten.
URRK!!
Hoppas att ni får fatt i era nya hyresgäster. OCH hoppas att det bara är EN!!
Vi tog hjälp av ORKIN pest control. Men riggade egna fällor också.
Nu har jag inte haft möss på ett par år...*ta i trä*.
Ha en bra dag.
OCH det är kalkonvecka. YAY!!
Kram!!

Charlie sa ... sa...

I hate them too....urk is the word!!! Taina, hooppas det inte är en hel familj, en rackare kan man ju fixa...

Kalkonvecka trots allt, varva ner Taina, varva ner!!


Kram
Lotta