onsdag 14 november 2012

Congratulations Taina

Det damp ned ett stort kuvert i brevlådan och det första jag såg när jag öppnade det såg jag:


Snyggt med stämpeltryck i hårdpapper. Tankarna snurrade givetvis och jag undrade om jag deltagit i någon tävling och vunnit typ 100 miljoner dollares eller nåt sånt. Typ lika mycket som Linda McMahon lagt ut på två kampanjer för att försöka ta en plats i senaten. Efter första omgången och 50 miljoner dollar fattigare bör hon ha begripit att om ingen röstar på en, så är man inte speciellt omtyckt.

Om det nu inte var en storvinst, kan det ha varit den största blundern någonsin??? Innan jag ens hade hunnit komma in, hade jag givetvis rivit upp kuvertet. Ja jag rev. Här sprättas inget så där elegant inte. Väl inne läste jag då:


Jag hade fått en sk "recognition" efter 5 års tjänst inom den amerikanska delen av företaget jag jobbat inom i typ 100 år snart. I Sverige har jag väl aldrig fått något efter 5 år??? Liten löneförhöjning kanske. Men ett sådant här elegant brev OCH


Jag fick inte bara katalogen utan jag fick dessutom välja en gåva!!! Bläddrade som en tok och hade svårt att välja, men det blev ett smycke. Mer om det vid ett senare tillfälle. Stay tuned.

Annars så kan jag meddela att inredaren i mig har slagit till. Inte för att jag har tagit tag i något gigantiskt projekt, men jag har i alla fall tänkt till och pysslat lite. Blir ju så inspirerad av alla bloggar med bland annat Charmiga Charlies alla myspysfoton eller KalasLottas heminredningsbilder och håriga kuddar som matchar mina vinterben. Orakade alltså. Så mitt lilla projekt då ser ut så här (ge fan i att skratta "cuz I SEE YA!")

Min lilla vedhörna och en korg. Typ svampkorg?

Kottar och rulle och granris. Euhum?
Ni kan ju inte anklaga mig för att inte försöka i alla fall! Den här korgen är en gammal svampkorg, men eftersom det inte plockas svamp här kan jag använda den till annat. Som att fylla med diverse prylar. Nu är jag i och för sig rädd att Jonas tar dessa prylar och tänder brasan med...kanske jag ska flytta på den. Suck. Så vad säger ni? Om ni INTE gillar det ni ser så kan ni hålla truten!!!

Ikväll är det X-Factor!

10 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Du är för go!!!

Grattis till dina fem år and a job well done!! Flott att få välja present också! Finfint. Kram till dig duktiga Taina!!

Och du, gillar din korg. Svamp som ved! Det ser jättefint ut.

KRAM!

Grekland nu sa...

Är ju jättefint ju!! Visst kan du både inreda och jobba bra, grattis!

Anonym sa...

Hihi, härligt!! klart man måste få riva upp sådana skojiga kuvert =)
Och vad fint Taina. Man kan ha 1000 åsikter om corporate gifts, men jag tycker ju att alla individer som jobbar hårt säkerligen blir glada för lite uppskattning, och ofta är sånt här roligare att få än en liten löneförhöjning. Kul att de ger dig den uppskattning du så väl förtjänar!

Kram Mimmi

Desiree sa...

Vad kul med detta brev. Jättekul att få något sådant kan jag tänka mig. Det är ju typ som om du får guldklocka efter 5 års trogen tjänst istället för 50 år som man tidigare hade här (nu tror jag knappast att det finns folk som jobbar på ett och samma ställe i 50 år). Det är alltid både kul och viktigt att få en liten klapp på axeln med jämna mellanrum. Det är du så värd.
Kram!

Annika sa...

Härligt!
OCH GRATTIS!!!
Vad jätteroligt och sporrande!
Stort grattis till dig!
Peter fick det också efter fem år på sitt gamla jobb.
Vad han valde?
En dammsugare.
Sexxxy!!!
Tycker också om din inredningsstil.
YOU can DO IT!!
Kramar!!

Marianne sa...

Grattis! Härligt att få en recognition så där! Och present på köpet. Klas har fått middagar för två vid sina jämna årtal, måste bli dags snart igen, fast nu är vi ju i Sverige, så vem vet. Haha, det kanske blir en lunch i Ikea-restaurangen : D

Det var väl en fin hörna! Vi har också hållit på framför öppna spisen i dag, men det får komma på bild i morgon, i dag var det gästrummet som visades : )

Kramar!

Melting Pot sa...

Vilken trevlig post! Grattis!!! Kram

Charlie sa ... sa...

Hello Mrs. Olsson - här kommer lite love från mig också, inte bara från firman ;)


Titta in när du har tid!

Kram och ha en trevlig helg
Lotta

Susjos sa...

Men sån kul post! Grattis! Och snygg svampkorg :)

Taina sa...

Tack snälla ni!!