tisdag 25 september 2012

Redan???

Har hunnit hälla i mig ett par koppar kaffe och gått igenom en del email. Klockan är strax efter 6 am. Strax dags för frukost och sedan väcka modedrottningen. Nä, Bella har inte flyttat hem igen men å andra sidan skulle jag kunna misstänka det med tanke på dessa kläder överallt. På stolar, sängramen, toalettgolvet, dörrknoppar. You name it! Storleken är för liten för att passa Bella så det måste vara LIISA! Hon är 8 år men har redan börjat ifrågasätta alla kläder jag lägger fram åt henne. Det har ju fungerat förut. Ni vet när man på morgonen lägger fram den där lilla högen och de små liven hoppar i dem utan att säga ett knyst. Sedan låter de en kamma håret på dem och eventuellt sätta upp det i en fin hästsvans. Oh no not anymore! Högen med kläder ligger orörd, medan Någon rör om i garderoben för att leta efter något ANNAT, som mamma inte begriper sig på. Men som jag ändå verkar ha köpt. Euhum?

Ja jag vet inte vad det där är för frisyr, men det såg inte ut så där när jag fixade hästsvansen.

Nu är det visst kallt på morgnarna


Jaha, har JAG köpt den där jätterosetten? Ska du inte hänga upp och ned i klätterställningen idag då???
Nu behöver jag en STOR kopp kaffe innan jag väcker modedrottningen och drar igång dagens arbete. Hepp!




3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Sötnos!!!

Det ska börjas i tid :-)

Du skulle se hur det ser ut i G's rum. Halva rummet är kläder just nu. Jag kommer knappt in ;)

Kaffe blir det här med!

Kramkram

Desiree sa...

Liisa är skön.Jag gillar henne. Hon har verkligen en stor personlighet. Små modedrottningar kanske hör till i den åldern. Nu när vi bodde hos våra amerikanska vänner så var deras dotter Sidny precis som Liisa är. Sidny's rum såg ut som en tornado dragit fram och det var kläder precis överallt men varje morgon hade hon lyckats hitta på den ena efter den andra kreativa matchande outfitten.
Kram!

Marianne sa...

Så stor hon har blivit, lilla Liisa! Jag tycker att hon klär sig fint, hon har väl god smak att brås på! Var glad att det inte är smink än i alla fall : )

Kram!