söndag 16 september 2012

Mums mums

Det kryllar av dem igen. Men det känns som om de är något tidiga med att sälja dem i år. Vad vet jag? Jag brukar ju inte gå omkring med en dagbok ock skriva ned exakt när allt händer. Som när mumsen börjar säljas. NEJ, det är inte skumbollarna jag snackar om, utan blommorna Mums. Förresten finns det en risk för att de är utblommade (heter det så) innan Halloween i år? Den som lever får se.

Liisa och jag var till Gresczyk Farm, som har de billigaste och bästa mumsen. Tre för 11.99 dollar. Det tycker jag är ok. I Simpan får du betala 5.99 STYCK!






Nej, inga pumpor har fått följa med oss hem än. Just nu verkar det krylla av djur på tomten och jag känner inte för att bjuda på ännu mer gottigott.
Jonas hann vara hemma 1,5 dygn denna helg. Just nu är han på väg till Brasselandet. Men att vara hemma 1,5 dygn eller 1,5 månad, spelar ingen roll. Jag driver faktiskt inget B&B så jag placerade en pensel i hans hand och när jag ändå var i farten gav jag en kratta åt Liisas. Själv tog jag mig an ett par fönster och det är ingen lek kan jag meddela er. Hellre tvättar jag 100 svenska/finska fönster än ett enda piss-icke-vickbar-giljotinfönster!!! HUR tänkte de när de designade de amerikanska fönstren??



 Det är INTE vår häck jag ställt i fönstret. Vet inte riktigt vad jag tänkte men nu står de där i alla fall. Och ser ni en sak? Jag har fått ned de där gräsliga gardinerna de förra ägarna lämnade kvar. Jihaaaa! 

Skurkärring med en skurcigarr!

Och du då? Ska du bara gå runt och skita på gräsmattan?
Nu är det dags att fixa Liisa i säng. Hon är ledig från skolan imorgon, men hon ska upp tidigt eftersom Taina har i ett svagt ögonblick sagt att det går bra att lämna tvillingarna här imorgon bitti! Det är Rosh Hashanah, dvs det judiska nyåret. Nej, jag ska inte fira. Ok, jag skulle ju kunna göra det och påstå att 2012 börjar först nu. Tål att tänka på.

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Härliga du! Mums på dig! Dök ner med min näsa i flera i helgen.

Kramkram!

anneli sa...

De där fönstren skulle jag inte heller vilja tvätta !Du är en bra arbetsledare Taina.
Här har det inhandlats många mums mums redan.
Ha det gott!

Desiree sa...

Saknar verkligen den fina amerikanska hösten med mycket sol, mums och pumpor. Vi fick ju iallafall ett smakprov på det nu i förra veckan då vi var där.
Jag minns de där helvetes amerikanska fönstrena. Jag vägrade tvätta dem så det överlämnade jag åt Calle. Det må vara väldigt fint med spröjsade fönster men måtten på dessa var helt omöjlig. Fönster skrapan passade inte. Vi hade ca 30 fönster med spröjs på vårt hus i Alabama. En mardröm att tvätta. Jag såg aldrig någon som tvättade sina fönster i vårt område. Vet inte ens om folk tänkte tanken på att tvätta fönster. Men nu får du njuta av nytvättade fönster och fina mums.
Kram!

Annika sa...

OOO ja, alla MUMS överallt. Love them!
Ska köpa hem ett gäng jag också till min FUUUULA täppa. Den kan behöva lite MUMS!!
Ja, hur FAN tänkte de som designade de amerikanska fönsterna? DET undrar jag med.
Tycker inte alls om dem, så svåra. Vackra kanske, men de är ju nästintill omöjliga att tvätta. PUST!!
Här ser jag att många har fönstertvättare.
JA PUST!!
FINA bilder, Taina!!
Kram!!

HeLena sa...

Vilken fin blogg du har fixat till:). Jag har inte tittat in till dig på länge så den är ny för mig. Hoppas allt är bra i nya huset och att du inte gjorde dig illa på fönsterna;).
kram!

Taina sa...

Lotta
Mums på dig med! Hahahaha du får se upp med att inte bli stucken av ett bi bara!

Kram kram

Anneli
De här fönstren är inte kul att tas med! Så ni har mums mums ni med. Visst är de fina?

Någon måste ju vara arbetsledare och då kan det ju lika gärna vara jag, eller hur?
Ha så gott du med!

Desiree
Samma här! Det är sällan du ser dem tvätta fönster här. Det görs ofta av proffs om de nu tvättas.

Förstår att du njöt av din vistelse här. Nu ÄR det en vacker tid vi har framför oss. Du får komma fler ggr.

Kramar!

Annika
TACK för komplimangen!
Ja kan du fatta. Nu har de i alla fall kommit på att designa vickbara. Men det som retar mig mest är nog de där aluminiumspåren som inte sitter så där rejält mot fönsterkarmen utan det känns ofta som om de ska trilla ur. Kanske jag ska ge mig in på fönster business?

Mums på tomtem kan göra underverk!

Kramar!

HeLena
Så mycket har kanske inte hänt med bloggen. Ändrade bakgrundsfärg och lade till en bild i rubriken (utan att få den i mitten av någon jävla anledning).

Det går bra i huset. Mycket att göra bara, men det är kul.

Kramar!