torsdag 12 juli 2012

Räknar ned

Jepp, snart börjar DEN veckolånga semestern. Ni läste rätt, här snackar vi singularis. Inga veckor utan VECKA! Jag var ju tvungen att ta ut några dagar när vi var i Sverige/Finland och det var ju kul för jag fick ju träffa tjocka släkten i Suomiland. Men nu har jag alltså bara en vecka kvar. Så är det. Trots flera år inom företaget, fick jag inte ta med mig semesterdagar när jag blev lokalt anställd här. Det var bara att gilla läget. Men på något sätt har jag vant mig vid det. Dessutom blir man väl bara mossig av att vara långledig eller??? Avundsjuk? Jag?

Nu blir det ett rejält ryck idag med planering inför höstens aktiviteter. Och kanske skickar jag in en intresseanmälan till ett jobb. Inom företaget alltså. Vi får se. Det verkar i alla fall vara ett område som jag vet att jag behärskar och är bäst i! Fan vad jag har blivit säker på att skryta när jag bor här. Men så tycks ju alla göra, så det är bara att hänga på liksom.

Igår kväll blev Liisa och jag bjudna på BBQ och poolhäng hos Bob och Darlene. Underbart! Imorgon ses vi ju igen för då är det utomhuskonsert här i Simpan och det är ett måste!

Grillmästaren Bob
Darlene poserar på det som är kvar av den 200-åriga eken.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

haha...eller hur! Avis? Moi?

En vecka is the thing ;)


Kram!!

Ps. Era grannar verkar super!

olgakatt sa...

Lagstadgad semester? Kommunism! Sa några av mina amerikanska bekanta på 1960-talet. De var nog arbetsgivare själva, knappast knegare.

Desiree sa...

Vilken otroligt stor och inbjudande pool era grannar har. Förstår att Liisa trivs där som fisken i vattnet. Ni har ett bra riktigt goda och mysiga grannar det märks. Ja det är ju det stora dilemmat med USA det där med semester. De är ju så de kör sin sommarsemester amrisarna då är det en vecka i singularis som gäller för de är inte vana med något annat. Jag tror de skulle göra dem gott med åtminstonne två veckor kanske även tre på raken men det kommer väl inte hända. Ni får ha det underbart på er semester även om det bara blir en vecka blir det skönt att komma iväg och koppla av. Njuuut för fullt och dessto mer för att ta igen att det bara är en vecka.
Kraaam!

Camilla sa...

Den där poolen såg verkligen inbjudande ut. Inte konstigt att Liisa var som en fisk där.
Hoppas nu att du får en riktigt skön semestervecka. Surt måste det kännas att du inte fick med dig semestern. Men sånt är livet:)

Kram