måndag 28 maj 2012

Är jag bra eller?

Jag har fått ett fint Award! Trallalalalalaaaaaaaaaaa! Gu' va jag är braaaaa! Tack snälla, snälla Deisree för detta. Jag blev så till mig i trasorna av utmärkelsen så jag visste knappt vad som var ut och in. Känner mig ju inte som en "riktig" bloggare. Saknar den där regelbundheten och stilen. Min layout suger och är fortfarande original med mossgrön bakgrund och ingen bild i rubriken. Får hela tiden påminnelser om alla FINA layouter som finns, men det struntar jag i så länge för just nu ska jag njuta av min utmärkelse.

 


Så TACK Desiree än en gång för "Awarden". Ni som inte har läst hennes blogg gör det NU! Hon har en fantastiskt ljuvlig blogg med foton som får en att ramla av var man än sitter. Hennes reseberättelser får alla resekataloger att blekna. Och vet ni varför hon utnämnde mig då? Så här skriver hon; " ...sin sköna humor och sin ärlighet av allt möjligt. Man blir på gott humör av att läsa hennes blog" ! Kan man få ett bättre betyg? 


Det verkar som om jag aldrig fått någon sorts uppmärksamhet och att det är därför jag blir så här stollig, och det är SANT! Detta är min första! Bloggen för mig har ju öppnat en helt ny värld med massor av nya vänner, somliga som jag träffat IRL och somliga bara i cybervärlden. Det är inte bara kul att skriva utan minst lika roligt, om än inte roligare, att läsa andras. Så nu till mitt uppdrag! Nämligen:


Liebster Blog Award är skapad för att lyfta fram bloggar med 200st prenumeranter eller färre 
In order to accept the award, the recipient will:
1. Thank the person who gave you the award.
2. Link back to that person’s blog.
3. Copy and paste the award to your blog.
4. Present the award to 3-5 blogs of 200 followers or less that you feel deserve this recognition.
5. Let those blogs know by leaving them a comment.


Följande bloggar skulle jag vilja uppmärksamma lite extra och skickar dessa bloggare nedan en Liebster Blog Award. Jag har massor av favoriter och de flesta har redan fått denna Award tidigare och därför väljer jag bloggar som jag tror inte fått den än och som ni bara MÅSTE läsa:


Peter och och hans blogg Andra Sidan - Och nej det handlar inte om någon som bloggar från andra sidan, dvs andevärlden. Det är en riktig GAIS-anhängare, som är i sina bästa år och frilansar som journalist från Washington DC. Välskriven blogg med massor av humoristiska inslag. Alltid kul att läsa hur han får ihop vardagen med jobb, träning, barn som ska skjutsas hit och dit och hur han handskas med sitt andra jag, dvs Pedro som dyker upp ibland.


Hanna och hennes blogg Sassabrassarna - Ytterligare en urskön blogg, som också är otroligt välskriven och med massor av humor! Hanna tycks ha en förkärlek till listor som ska prickas av. Något jag försöker lära mig hur hon behärskar så bra. Hon jobbar, hon pluggar, hon tar hand om flickorna samtidigt som hon kämpar sig igenom den brasilianska byråkratin. 


Lena och hennes blogg Melting Pot - En blogg som nu handlar om vardagen i Sverige igen efter att ha bott i Indien. Lena som får sköta det mesta själv efter hemkomsten eftersom hennes man  fortfarande är kvar där. Lite längre än de hade tänkt sig. Lena som födde barn i Indien, lille Alfred, som jag träffat IRL och som är en helt bedårande liten grabb! Lille Alfred som fick agera modell i Indien. Ibland i flickkläder! 


Idag är det helgdag i USA, Memorial Day. Den ska jag njuta av genom att se Liisa i paraden och sedan blir det poolhäng hos Bob och Darlene!

6 kommentarer:

Annika sa...

DU är sååå värd denna AWARD!!
YOU!!
Du som alltid skriver med så skön humor!
Alltid får du mig att skratta!!
heja dig!
Hoppas du haft en toppenhelg!!
KRAAAAAM!!!!

Desiree sa...

Denna award är du så värd. Gillar din blog jättemycket. Du är så spontan och härlig. Du sprider livsglädje och skratt. Du bjuder på dig själv och är en person man gillar på en gång. Kul med lite nya tips på bra bloggar att kolla in.
Kram och ha en fin dag.

Ingmarie sa...

GRATTIS! Ingen är mer värd den än du!
Fast kanske jag ska kolla in de andra bloggarna också innan jag skriver under på det. ;-)

Peter sa...

Tack för den dina utmärkelsen, Taina. Och det säger ju sig självt att du är helt förtjänt av din! Alltid lika läsvärd!

Melting Pot sa...

Finaste Taina - Jag bockar i bugar. Vilken ära!! Så fort jag hinner skall jag göra ett inlägg om detta. Sitter på Landvetter nu.....:)
TACK TACK TACK! Och stor kram till dig

Hanna sa...

Oj, vad hedrande! Tusen tack!! Och grattis till dig - det är alltid lika roligt att gå in här och läsa!