lördag 31 mars 2012

VAD ÄR DETTA???

Det HÄR vaknade vi till idag!!!

INTE kul ALLS!! Speciellt inte NU. Jag menar, har den där jävla snön lyst med sin frånvaro i stort sett hela vintern, så varför besvära sig NU??? Jag bara frågar! Trodde verkligen inte på meteorologerna igår när de pratade om snö på lördagen. Jag som har tusen saker att göra och även om jag inte hade tänkt sitta ute och sola, så kommer jag att vara en hel del ute då jag släpar prylar mellan husen. Så ska ni lägga till barn och hundar som ska springa i fötterna på en. Blöta. Och som grädde på moset ska ju nuvarande hus visas upp och DE kommer INTE att ta av sig skorna, i klassisk amerikansk manér. Tack för det VäderGuden!

Igår skulle jag så storartat skrapa och måla hyllor. Hahahahaha! Vilket skämt! De där skafferihyllorna hade säkert hundra lager av hyllpaper och här klistras de fast på hyllor. Riva tapeter blir en fis i universum mot detta. Hade jag verktyg förutom naglar? Näpp. Där satt jag och drog en liten pappersjävel i taget och blodtrycket måste ha åkt upp i rekordhöjder. Jag är envis och gav mig inte i första taget. Till det var dags att åka och hämta Liisa från All sports, som hon har på fredagar. Kom hem och insåg att jag måste ta till något annat innan jag ens kan drömma om att måla hyllorna för något hyllpapper ska jag INTE ha! Förresten kallas det för Contact Paper och det tror fan det, som det satt! Idag blir det att åka till Home Depot och köpa (kollar min lista); Orange Oil, Liquid Deglosser, Zinsser Bullseye Seal Coat, Razor, Paint, Brush. Den här listan ska jag bara lämna fram och slänga lite med håret och se allmänt korkad ut. Hoppas de inte frågar för mycket i typ "ounces". Då ska jag bara rulla med ögonen och be personalen ta fram vad de tror jag behöver efter att ha upplyst om att det gäller ett skafferi med 6 hyllplan. Och så till väggarna i skafferiet. Fan ta dem om de sedan frågar efter antal "square feet" för då skriker jag! Jag får skjuta från höften helt enkelt.

Kvällen blev en äkta svenska Fredagsmys med Tacos. Ja ni läste rätt. Liisa ville nämligen köra mexikansk afton och så fick det bli.

Hon fick vara med och hjälpa till. Här rivs osten.

Och så här såg det ut när vi satt oss till "bords". Det blev framför TV'n och Happy Feet 2.

Nä nu har jag inte tid att sitta här och svamla. Nu ska det dammsugas innan anstormningen börjar. Varför bry sig egentligen? De tar ju ändå inte av sig skorna...suck.

Inga kommentarer: