onsdag 7 mars 2012

Tankar med en tennisboll i arselet

Tack Ingmarie för tipset om att sitta på en tennisboll för att lindra Piriformis syndromen. Jag kan meddela att det gör ONT emellanåt! Sedan gäller det ju att ha bollen på "rätt" ställe och se till att den inte hamnar "fel". Då kan det bli väldigt tokigt. Eller roligt. Ungefär som när du sätter mobilen på vibration och stoppar den i fickan. Byxfickan alltså.

Igår, på Super Tuesday, var jag tvungen att hålla tankarna någorlunda strukturerade. Mycket information och många beslut. Samtidigt så satt jag på den där bollen och rullade fram och tillbaka på stolen. Ibland var det svårt att vara koncentrerad och om det berodde på smärtan eller något annat låter jag vara osagt.

Romney och jag hade alltså en Super Tuesday och jag är ganska nöjd med min. Romney fick lite tufft mot Santorum. Den sistnämnde undrar jag om han inte har blandat ihop presidentvalet med biskopsvalet i Rom?

Jag lyckades trassla mig igenom försäkringsdjungeln tack vare Augusto. Min nya guy. Det han inte vet om försäkringar här i USA, är inte värt att veta. Det ska buntas ihop, det ska skyddas av ett paraply och simsalabim så har du ett kanonskydd! Kom alla ungar och vuxna och halka omkull på "min" tomt och jag har ett skydd som en pansarvägg. Det där paraplyet är ett måste i detta land då de föds med en stämningsgen här.

Förutom försäkringar så lyckades Liisa leverera hälften av kakorna igår. De som var i gårdagens inlägg var alltså kakor hon fått beställning på. 77 lådor! Det ni! Vi firade med att beställa hem mat från Tan Wong. Kanske inte världens nyttigaste.

Ja just det, vi var på gymmet också. Såklart! Kiropraktorn får vänta. Jag har inte tid med honom nu. Trivs så bra med min tennisboll...

6 kommentarer:

anneli sa...

Taina !Du är bara så rolig!! Alltid kul att läsa din blogg!
Själv vet jag inte vad jag ska tro på här i Grekland längre , alla finnar i Finland säger att grekerna hatar dom!! Kaikki krekut vihaa suomalaisia!!
Men jag är ju från Sverige ,tur eller inte?

Saltistjejen sa...

Å jag ÅT girls scout cookies igår på ett möte! SÅ GODA! Om det gick skulle jag gärna beställt en kartong eller två av Liisa! ;-) De jag gillade bäst tror jag hette Samoa, men ngn sa att de bytt namn nu för att vissa tyckte att det var rasistiskt?!? Det var iallafall med choklad och kokos tror jag. :-)
Heja dig också med föräskringarna också!! Även det en hel vetenskap.
Kram!!

Annika sa...

AVSKYR verkligen Santorum! HUR är de väljare funtade som väljer honom.
HAN bara KAN inte bli GOPs kandidat.
Men det kanske vore bra iofs. Då kanske Obama sitter säkrare i sadeln?
Girl scout cookies är så gott!!
Gillar penautbutter patties bäst. OCH thin mints.

Ja, jösses föräkringar är som en djungel. En ren djungel
Lustigt nog känner jag ingen i USA som blivit stämd, eller har stämt.
Hur stor är egentligen den myten?
Sant är ju att det KAN hända, men hur ofta stämmer privatpersoner varandra?
Ja jag vet inte...
Men...
Bäst att vara välförsäkrad ÄR det iaf.

Kram!!

Taina sa...

Anneli
Tackar!
Men inte hatar väl greker finnar? Eller är det finnar på näsan de menar?

Saltis
Själv glömde jag bort att beställa åt oss själva! Hahahaha! Så går det i farten.

Men vilken jäkla djungel det är med försäkringar alltså. Jag är helt yr i huvudet idag. Mer än vanligt alltså...

Kram kram

Annika
Ja han är inte klok! Jag hoppas också han blir vald för då blir det ju inget svårt val för amerikanarna.

Liisa fick mest beställning på just thin mints. Verkar vara populära!

När det gäller försäkringar så är det här paraplyförsäkringen en bra sak som går att använda även om jag orsakar skada på någon annans egendom, typ om jag kör in i grannens staket. Det är en liability insurance och den används nog mest inom arbetslivet och DET om något är de kända för. Men det är bra att vara försäkrad i detta land för du vet aldrig när du står där med baken bar...

Kram kram

Katarina sa...

Ja, Taina, har du farit runt nu på den där bollen,, Försäkringar, gosh,, det är samma sak här, man vet egentligen inte vad som gäller när det SKALL gälla,, Hoppas ni fått kanon hjälp nu ni har ett gott försäkringsskydd, om..

Det am. valet, usch, vad trött jag redan är på all medie bevakning,, är inte alls insatt i vad denna herre vill och kan åstadkomma.. Let see..

Charlie sa ... sa...

Taina! Det är mycket på gång hos dig. Du har rullat runt med en tennisboll också.

Du är för skön! You are the woman helt enkelt :)

Kramkram