måndag 26 december 2011

Mera jul

Det äts, dricks och umgås. Och vi njuter och mår bra. En liten sak bara och det är efter 18 km löprundan igår då jag fick så himmelens ont i knät efteråt. Ska nog se över mitt gamla knäskydd, som alltid sitter på. Det är nästan 20 år gammalt. Dags att byta ut kanske?

Igår blev det en amerikansk jul hos grannarna och än en gång blev det massor av mat och efterrätter. De gillar verkligen desserter och speciellt i form av pajer. Visst är det gott men efter all mat sa magen stopp. Jag lyckades ändå trycka ner en bit "mincemeat pie" som var något nytt för mig. Jag smakade också på något annat som jag aldrig ätit förut och det var "icecream salad". Magen står rakt ut idag.

Så här såg det i alla fall ut igår:

Tjejerna Darlene, Christina, Liisa och Bella.

Darlene kollar in kalkonen. Den JÄTTEstora kalkonen!

Bob måste ha sagt något roligt då Albert skrattar så gott.

Tack för den fina klänningen jag fick i julklapp Jonas! (OBS, Jonas köper en klänning åt mig varje jul...)

Liisa i sina nya bling, bling örhängen.

Christmas village.

Wow vilken kalkon du har där Bob!

Så vuxna de blivit, mina "små" barn.

Darlene med The icecream salad.

Fina julflickor.

Liisa studerar snögubbesamlingen.

Dags att sätta sig till bords.

Bob har fyllt på sin tallrik rejält.

Och så smakade jag en bit mincemeat pie. Gott!

Liisa busar med Jeff.

Skeels fina gran

Och så avslutar vi med lite dansa-bort-julmaten!

Idag blir det bara en slappardag med legobygge, bokläsning, långpromenad och mera mat!

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Så roligt att få hänga med på ert julfirande bildledes! Så mysigt det ser ut.

God fortsättning och kramelikram!

Desiree sa...

Vilken härlig dubbeljul med först svensk jul och sedan Amerikansk jul. Jag tycker fotot på dig och Jonas var väldigt fint och din klänning som du fick var ju jättesnygg på dig.
Minced meat pie, är det som en matpaj typ köttfärspaj då eller? Ice cream sallad låter ju väldigt spännande, vad meanas med sallad? Jag blir väldigt nyfiken. Du milde det var ingen liten kalkon! Ni verkar inte ha behövt gå därifrån hungriga.
Hoppas det blir bättre med knäet. Inte kul när man får ont och knän kan ju strula så det gäller att hålla koll. Hoppas det gammla knäskyddet hjälper en del.
Kram och god fortsättning.

Saltistjejen sa...

Hääärligt!!!!
Å så mysigt och roligt! Vi firade ju också dubbelt. Svenskt den 24:e och amerikanskt den 25e.
Och vad kul att Jonas köper julklänning till dig varje år! Wow! Det skulle M aldrig någonsin få för sig att göra.
;-)
och du, var rädd om knät! Nytt knäskydd låter som en braidé. Jag känner av mitt ena knä ibland jag med. Fick lite känningar för ett tag sedan men det är borta nu pepar peppar. Jag borde köpa nya skor för jag tror en del av problemet ligger där. De är flera år gamla och rätt välanvända (innan jag hade mitt lååånga uppehåll...) så nu borde jag nog skaffa nya. Bara det att det är så jädrans dyrt!
Fortsätt nu och mys och njut!
KRAM!