onsdag 14 december 2011

Blandad kompott så här på en torsdag

Oj vad tiden rullar på snabbt. Det är ju snart jul och inte en snöflinga på backen! Lite frost på backen på morgnarna, men det är väl det enda. Nå ja, vi ska nog lyckas få julstämning i huset ändå. Med ljus och gran, god mat, härliga dofter och underbara människor. Bara jag slipper det här jäkla munsåret jag dragit på mig. Igen! Det blir så när det blir lite mycket. På något sätt ska skiten (stressen) ut någonstans. Där den syns mest såklart! Nu glor ju alla på min mun när de pratar med mig. Och nej, det är inte tandkräm utan munsårssalva får jag då säga ettusenfemhundraelva gånger. Varför inte en böld i baken istället?? För där ska de väl ändå inte behöva titta?

Liisa är lite ivrigare än normalt just nu eftersom hon kommer att ha sitt kalas på fredag för sina klasskamrater. Det blir 14 barn. Jag är så glad att jag lejt ut kalaset i år igen. Det blir ett klassiskt PJ party. Just nu verkar det vara fler pojkar än flickor på kalaset och Liisa har svårt att bestämma sig för vem hon ska "hook up" med! Hennes kompis Molly har nämligen bestämt sig. Hörde när de diskuterade om en kille som har "the looks" men "not the inside". Hallååååå, flickor ni är bara 7-8 år gamla! Liisa fick också en kommentar från en äldre dam på vår gata; "Liisa, Aidan, my grand child likes you so much!". Då tittade Liisa på henne en stund och frågade; "How?". Va fan! Vaddå HOW? Ett tag trodde jag damen skulle tappa både haka och implantaten, men så började hon gapskratta istället.

Just det, jag har glömt att berätta om pappa. Han är så mycket bättre nu. Hemma och tar det lugnt. Ok, det är inte samma fart som tidigare och han har lite svårt med gången. Men det går framåt och varje dag besöker han gymmet och sedan tar han sig ut för att "promenera". Han är envis och har bestämt sig för att bli bra. Go farsan! Go!

Dino då? Jo då, han har slutat halta. Just nu ser han ut så här och tycks må alldeles förträffligt:


Sent, sent ikväll kommer Jonas hem från Atlanta. Jihaaa! Själv ska jag jobba, jobba och just nu är jag inne i ett bra flyt. Älskar mitt jobb. Älskar att få jobba med så många intressanta människor från olika kulturer. Hoppa bara att det är ömsesidigt...

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Full fart hos er med andra ord. Som ett brev på
posten kommer munsår...yikes. Det kan göra så ont!
Well, snart jul och lite ledigt hoppas jag.
Alla tillsammans!
Och skönr att Dino är bättre

Här går det i 180 knyck...men det blir bra och jullugnet infaller sig någon gång nästa vecka har jag planerat...;)

Kram!!

Annika sa...

Kommer Jonas hem "för gott" nu? Eller ska ha resa nästa vecka igen?
OCH visst, julstämning kan man piska upp även om snö saknas.
Jag gläder mig åt frosten, men idag ska det väl bli 13 grader, kyligare imorrn igen.
Förstår att du längtar efter alla nu.
Munsår really sucks!! DET gör så ONT och de syns så himla bra, minst sagt. IRRK, och det tar tid innan de läker.
Hang in there och låt inte stressen ta över (lätt för mig att säga).
Du har en duktig pappa!
Heja honom!
Liisas "how?", så SKÖN kommenater!!!
:-)
KRAMAR till dig!!!

olgakatt sa...

Som skåning är man van att det inte alltid är snö under julen. Men denna december ät faktiskt extrem när det gäller temperatur. I hela Sverige, dessutom.

Ni får det säkert festligt med eller utan frost, ni med.men stanna upp ibland! Följ Dinos exempel!

Desiree sa...

Skönt att Dino mår mycket bättre. Helt perfekt att leja bort kalaset. Det gör du så rätt i. Ha ha jag tycker Liisa är skön. Jag hade nog i för sig aldrig ens kommit på tanken att fråga "how" om någon hade sagt att de gillade mig. Ha det bra Taina och nu är det nedräkning tills familjen är sammlad.
Kram!

Saltistjejen sa...

Hahahaa Liisa är underbar!!! How? DET skulle man fråga lite oftare kanske... ;-)
Härligt att Jnas kommer nu. Stannar han längre än ett par dygn denna gången? Och du full rulle. Själv har jag inget jobb men jag vet fasiken inte vart tiden tar vägen ändå. Tycker jag har fullt upp hela tiden ändå. Galet!
Stor Kram!!!

Katarina sa...

Skönt att din pappa är bättre. Kalas på G. det blir väl jätteroligt, för den unga damen!

Ha de så skoj nu med allt! Kram