söndag 20 november 2011

Vår lördag

Skogshuggaren är igång igen. Det tar sin lilla tid att både såga träden i lämpligt stora bitar, för att sedan klyva dem. Med yxa. Rejäla tag ska det vara. Lördagen gick alltså åt till detta för Jonas del, medan Liisa och jag storhandlade och pysslade inne. På kvällen blev det middag på Cambridge Brewhouse i Granby med grannarna Bob och Darlene. Trevligt och gottigott och skönt att slippa stå i köket och kocka. Jag är nog inne i mitt ego flow fortfarande.

Åsa, du kan tala om för Basse att det är en "Hsquaana" han köpte...

Inte kul att stå och jobba under de här träden där mestadels av trädkronorna hänger ner efter stormen och kan ramla ner vilken sekund som helst.

Vilket jobb du gör min lille skogshuggare!

På kvällen var vi, i alla fall Jonas, värda en god middag ute. Här leker Liisa med Bob som lyckats ta Liisas hatt ifrån henne.

Liisa, vår fashionista, med Darlene, utanför restaurangen. Fråga mig inte vad hästen symboliserar.

Idag blir det trädgårdsarbete igen och sedan ska vi iväg på husvisning. Det ni!

6 kommentarer:

Desiree sa...

Jag beundrar Jonas för allt hårt jobb han lägger på detta. Att få undan grenar och stammar på det här sättet är ett hårt jobb men han gör det ju galant. Låter som en skön lördag med trevligt sällskap. Oj ska ni kolla på hus att köpa, spännade! Hoppas ni hittar något fint som känns rätt. Kul!
Kram!

Charlie sa ... sa...

Gud vad han sliter. Dagens ros till Jonas!

Bob och Darlene verkar ju hur härliga som helst. Kände att jag det var dax att skriva det.


Höll på att missa att ni ska på husvisning. Det är köparnas marknad, mycket bra!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Jag håller med Lotta! Rosor till Jonas!! :-)
Och såklart en superfin ros till Liisa också! VILKEN TJEJ! Coolast i sta'n!
Hoppas ni hittar något när ni kollar hus nu!
KRAM!!

Katarina sa...

Oj, vilket stort och kraftigt träd. Ett riktigt häst jobb,, han gör det bra! Skönt när det är över..

Annika sa...

OCH jag håller med: rosor till Jonas.
DET ÄR ju så slitigt att jobba med sådant, och sen då hugga veden dessutom.
Men bra träning är det, och det är skönt med kroppsarbete.
Trevligt att ni gick ut och åt sen!
Helt RÄTT!!
Liisa är verkligen en fashionista! YAY!!
KRAM!!

alegni sa...

tell me about it!
jag skaffade hem fyra tallar som var över en halv meter i diameter, så gubben hade en del att pyssla med tidigare i höstas. ;)