fredag 7 oktober 2011

Smaken är som baken...

...och hur är den då, kan man ju fråga sig? DET ska vi inte gå in på, men däremot smaken. Ni minns de rosa gardinerna i Liisas rum? Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag lät henne bestämma och sedan dessutom gå med på att hänga upp dem! Hur korkad får man bli på en skala 1 till 10???

Gardinerna är köpta på IKEA i New Haven. Köpta och köpta, de nästan skänktes bort, för vem i helskotta vill ha sådana gardiner? Ja förutom The Olssons då. Familjen som saknar allt vad inredningsgener heter. Ja men ta en titt i Liisas rum nu så får ni se? Någon speciell stil? Nä PRECIS! Men färgglatt är det!!!

Lite mattor från Target. Mycket små sådana, men så bor det en liten människa i det här rummet också!

Jaha, där sitter hon, den lilla människan och pysslar.

Hoppas inte hon får några nya "inredningsryck" bara!

Det ser oroväckande ut för nu TÄNKER hon...

Det får liksom inte plats med några nya saker och INGENTING får plockas bort! Om hon får bestämma alltså. Hoarding, kallas det för. Extrem sådan.

Kolla bara på solbrillor-samlingen. Köpta, ärvda, och några har den tokiga mamman i huset givit som gåva! Smarta drag där Fru Olsson.

Räcker det inte med EN Builder Bear? Nu ska ju ALLA tre ha kläder. Och skor.

Vissa saker ska pryda hyllan. Som om de skulle synas bland allt "krafs"!

Precis! Spooky Room. Liisa!

Eller är det bara gulligt kanske?

Nu börjar snart andra halvlek, dvs några timmar till av arbete och sedan är det helg. En 3-dagars till och med eftersom vi "firar" Columbus Day på måndag och skolorna är stängda. " Så mycket som jag lär mig i skolan, så som om Columbus, borde jag få betalt!", sa den lilla människan som bor i rummet med de rosa gardinerna. Och allt annat krafs.

Happy Friday!

15 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag smäller av! Det rummet vill jag ha ;)

Skitmysigt. Lägg ner mamsen, Liisa har koll

Det ska vara sådär om man är i Liisas ålder. Lite mys, lite pippi-sakletarkänsla, seasonal decorations, tjejrum helt enkelt

Kram!!! Njut av underbart väder! Det blir vin utomhus ikväll tror jag

Marianne sa...

Jättefint! Ju! Och små saker är GULLIGA, det vet jag : D Små tjejer ska ha massor av små saker. Som små mattor, små spöken, små solbrillor ...

Hm, här blir det INTE vin utomhus, det är en sak som är klar. : ( Var det lite knäppt att flytta till Sverige trots allt? Förra året var det exotiskt med kylan, men nu vet i sjutton.

Kramar!

Saltistjejen sa...

Haha prinsessor och skräck! Bra blandning!
Kram!

Annika sa...

Morsan, Liisa kontroll.
Verkligen MYSIGT och BRA rum, tycker jag!!
OCh sen älskar jag ju alla Halloweensaker!!!
Lovely!!!
Kram!!

Heather Lundquist sa...

Jag gillar hennes rum! Hur i helsike far du det att ser bra ut? Alexanders rum ser ut om ett bombnedslag efter bara 1 dag av stadning!

Kram Heddan

The Hanssons sa...

Jamen..vilket rum. jag gillar skarpt. underbart!!!!,härlig mix av en liten tjejs personlighet. Spännande.

Melting Pot sa...

Vilken ordning på alla pryttlar. Jag är imponerad! Det där rummet verkar spegla sin ägare perfekt. En härlig blandning av allt! Kram o trevlig helg
(Gillade din korv-spagetti! Det skall jag prova)!

Desiree sa...

Liisa har iallafall en egen och unik smak då det gäller inredning. Hon har ju ett kul rum fullt av roliga saker. Gillar solbrille sammlingen. Känns så rätt för Liisa som verkar gilla solbrillor mycket. TYcker att hon ofta har på sig lite olika på många foton. Hon är helt klart redo för halloween. Hon kör sin stil och den är skön på sitt sätt.
KRamoch trevlig helg.

Äventyret framtiden sa...

Rummet är ju Liisa i ett nötskal!:) En tjej med många härliga sidor.
NU just skall det se ut så där, snart ändrar hon till någonting helt annat, många gånger:D

Karinkram!

Taina sa...

Lotta
Hahaha "pippisakletarrum" är det verkligen. För det letas jämt efter något.

Inget vin utomhus igår, men däremot inomhus.

Kram kram

Marianne
Alla dessa små, små saker kan ibland driva mig till vansinne. De ligger överallt. Därför sparar vi allehanda lådor och byttor för att lägga dem i. Då blir det i alla fall någon sorts ordning.

Förstår att du kan fundera på om det var knäppt att flytta till exotiska Sverige! Nu har du en lååååång (och härlig) vinter framför dig. Hang in there!

KRAM

Saltis
Och så lite Justin Bieber på det! Hahahahaha!

KRAM

Annika
Hon har sin egen lilla smak. Ju mer desto bättre. Och alla Halloweensaker är inte framme än. Var de ska få plats i hennes rum har jag ingen ANING om just nu.

KRAMAR!

Heather
Hennes rum blir besökt av tornados ganska ofta. Det är ett evigt tjatande om att plocka upp och hot om att saker som ligger utspridda hamnar i sopsäcken...

Kram

Taina sa...

nika
Visst speglar det här rummet Liisas personlighet. Den ÄR speciell. Mycket att ta in för en utomstående dock.

Melting Pot
Ordning efter städning, men sedan kan det vända fort. Nu har vi ju haft dille på att spara små lådor och byttor (typ glasslådor) för att lägga småsakerna i. Hon älskar alla sina saker och nästa helg ska det bli kul att se vad hon kan avvara när vi har tag sale.

KRAMAR

Deisree
Eller hur? Hon älskar solbrillor, smycken och hattar! Efter Bella tror jag det mesta är faktiskt. För allt som Bella har haft är ju coolt.
Egen smak verkligen och hon är en fantastisk tecknare så hon har en konstnärsådra i sig. Kanske därför det ser ut som det gör i hennes rum. Mycket färger och surrealistisk konst.

Kramar!

Pettas
Oh ja jag vet! Med tanke på hur det såg ut i Bellas rum genom åren vet jag att det kommer att ändras även om Bellas personlighet ligger åt det lugnare hållet. Här blir det nog STORA svängningar med åren...

Kram kram

HeLena sa...

Jättefint flickrum! precis min smak.
Kram kram

Ingmarie sa...

De gör onekligen åtminstone mig väldigt GLAD! :-)

anna of sweden sa...

Jo! Så fint! Precis ett sådant rum man vill ha i den åldern. Lyckliga Liisa!

Kramelikram!

Anna, Fair and True sa...

Äh, de var väl fina! Hellre ceriserosa än baby pink!