lördag 22 oktober 2011

Penny house

Underbart med lördag och alla timmar på dygnet som blir över då det inte är en arbetsdag. De är fyllda med en massa saker. Bara roliga såklart! Ska försöka klona mig själv dock eller bara köra snabbare! Allt gick i alla fall som på räls igår. Konstigt hur effektiv jag blir när det är som mest att göra? Dessutom fick jag en inbjudan om att gå ut med några vänner på kvällen för att lyssna på ett band, men tackade nej. Någon måtta får det vara. Behöver sova också för av den varan blir det inte mycket av just nu. Som inatt då jag med bestämdhet hörde när den största förövaren av dem alla härjade i vårt hus. Jag fattade tag i en penna, sjasade iväg den lilla stackars trötta hunden för att "kolla läget" och så stampade jag hårt i golvet så att Han skulle tro det var en jättestor karl på övervåningen. Hunden masade sig ner och lade sig på mattan i hallen! Tack! Själv tände jag alla lampor och i det läget hade jag nog redan skrämt bort mördaren med tanke på hur jag ser ut när jag har mord i blicken och håret står rätt upp klockan 3 på natten! Då leker man inte med mig kan jag säga. Har jag nämnt att Jonas är bortrest?

Nu till något annat. Jag måste fråga om det är någon som vet vad som ligger bakom det här med "Penny House"? På vår gata finns det ett hus där barnen alltid hittar pennies. De ligger utspridda på gatan, precis framför huset. Dessa grannar är ganska osynliga och Jag har bara hejat på dem tidigare. Deras hus kallas allmänt för "The penny House". Liisa och hennes kompisar cyklar eller går förbi där med jämna mellanrum just för att spana in alla dessa pennies. Jag tänker gå dit när valören är något högre. Tacksam för svar om någon vet om detta är något religiöst eller skrock eller vad det nu kan vara.

Nu frukost sedan iväg på fotbollsmatch med den här lilla filuren:

3 kommentarer:

Caroline sa...

Har hort att det ar skrock, om man slanger ut pennies hemma pa golvet eller utanfor huset sa ska det ge en halsa, tur o pengar....eller nat i den stilen!

Saltistjejen sa...

Men HALLÅÅÅ!!! vad var det för ngn förövare i huset?!?!??!?!??!??! Det låter ju läskigt. TUR att det bor en riktigt tuff finne där som kan kasta kniv, yxa eller kanske rent av snacka omkull den där inkräktaren!
Nej men allvarligt. Jag hade blivit hur jädra rädd som helst.
Kram!!

Taina sa...

Caroline
Tack för svaret. Det ante mig att det hade något med lycka att göra. Men frågan är, ska barnen plocka upp dem? Vad händer då....booo

Saltis
Hahahahaha! Jag vaknade av att jag härde något och det kan ha varit djur ute. Men någon inne var det såklart inte. Min fantasi skenade iväg och det händer när Jonas inte är hemma. Hahahahahaha! Ja och OM de kommer så får de tampas med mig!!!
Men visst, hjärtat slog ett par extra volter, det gjorde det.

KRAM