torsdag 20 oktober 2011

Blblblbl....

...ungefär så låter det när jag pratar idag! Holy shit vilken struldag det var igår! Tur att jag är en lugn person. Ha! Jag önskar ibland att jag var lugn, som svägerskan. Hon är som en filbunke. Det skulle jag behöva en dos av en dag som igår.

Min jobbdator började jäklas igår och jag tänker inte gå in på detaljer, för jag begriper knappt själv vad som hände. Ingen åtkomst. Denied access. Utslängd. Jag fick inte vara med i spelet och där satt jag med allt om skulle göras. Steg upp tidigt och behöll nattlinnet på. Drog på ett par joggingbyxor under (det är kallt i huset igen), tog på mig en fleecejacka i rosa, strumpor med hål i och struntade i bh'n. Inte läge för några jumping jacks här inte! Där satt jag, osminkad och bh-lös, och kände mig långt ifrån som en karriärskvinna i sin lilla dress, push-up bh och smink.

I alla fall så lyckades jag köra ett par möten och trollade med hjälp av små medel så som telefon och en smord käft. Hjärnan gick på högvarv och när det sista mötet var avklarat kom jag på att barnen hade "Early release day" och att jag hade lovat grannen att passa hennes två pojkar eftersom hon skulle besöka en släkting på sjukhuset. Grädden på moset så skulle jag fixa Swedish pan cakes. Såklart. Precis när ingredienser till smeten skulle tas fram insåg jag att vi inte hade några ägg och det fanns ingen tid att dra iväg till affären. Sprang över till grannen, men innan dess tog jag faktiskt på mig bh för annars hade det klapprat lite väl mycket under min springfärd och för det andra så vill jag inte ha en smäll på käften av dem heller, där de flyger upp och ned.

Barn, pannkakor och pling på dörren! Just det! Computer Dave skulle ju leverera vår stationära hemdator JUST DENNA DAG! De hade angivit onsdag den 19 oktober någongång mellan 10 och 4. Så precisa är amrisarna och när jag hade frågat om de kunde vara liiiiiite mer specifika fick jag till svar "you need to give us a window". Ja men hur stort jävla "fönster" ska ni ha????

Computer Dave kom, ungarna drog i sig pannkakor och lämnade köket i ett skick som inte ens går att beskriva! Dino sprang omkring och slickade i sig rester. Dave ropade stup i kvarten om ett det ena ett det andra när han skulle köra igång tröskverket. Fattar inte varför vi inte bara köper en ny? Men ni vet Jonas. Böneräknaren. Det blev dyrt i alla fall och det fick Computer Dave höra minsann. Hade lust att säga till honom, att om datorn krånglar igen, ska jag minsann trycka ner hans reklamskylt i halsen. Skylten som han har tryckt ner i vår gräsmatta. Eller varför inte "köra upp den nånstans"? Men nu funkar den. Datorn alltså.

Efter att jag jobbat klart och ungarna hade fått härja fritt, blev det dags för pojkarna att gå hem. Liisa gjorde läxorna och därefter drog jag iväg på träningen med förhoppning om att maten skulle stå på bordet när jag kom hem. Hahahahaha! Nähä. Jonas hade åkt och kollat fästen till takräcken på bilen!!! Jaha, det fick bli Joe's Pizza.

Idag drog Jonas med bästa grannen, Bob, till deras årliga fisketripp. Han kommer hem på söndag kväll. Tack för det älskling. Här sitter jag under min lunch och undrar hur jag ska få ihop allt. Mentalt. För när Liisa kommer hem, ska det hämtas en kompis för att sedan skjutsa dem till fotbollsträningen, därefter läxor och mat. Imorgon en massa jobb, Liisa ska hämtas efter sin träning på skolan "All sports". Iväg och träna. Liisa till skolan på kvällen för Kid's night out". Lördag upp tidigt för match, sedan till Halloween party med Hayride och pumpa karvande, äta och dricka för att på kvällen dra ut med grannen. Söndag, ja då har Fru Olsson organiserat Multi Family Tag Sale på gatan. Bra Taina. Du blir ju inte sysslolös. Så nu finns det ju all anledning att försöka jobba på nätterna också och dra ihop prylarna, fixa skyltar och trycka ner dem på lämpliga ställen. Efter tag sale har jag lyckats klämma in Costume Party på Dinos dagis. BRA JOBBAT TAINA!!!! På söndag kväll ska jag packa och planera inför nästa veckas business trip.

Liisa blir bara glad när The Olssons har fullt upp för då kan vi ju gå ut och äta!

JAAA, det blev vin mitt i veckan!!!

Och flottiga wings!

Ni ser ju! Den här damen är inte tam.

Andas Taina. Andas. Men vet ni vad? Livet är härligt och den dagen det är dags för "six feet under" så ska jag sladda ner dit!

6 kommentarer:

alegni sa...

kör hårt, taina! (fast det tycks du ju göra också utan min uppmaning) :D
KRAM

Annika sa...

OH MY!!
ONE of THOSE days, huh???
Låter verkligen LÄTT stressat.
Hoppas resten av veckan skall bli lugnare nu då :-=
Kram!

olgakatt sa...

Tur att jag just varit på jåga och varvat ner - annars hade jag blivit andfådd av att läsa det här!

Ingmarie sa...

Du har ju åtminstone inte tråkigt på (hemma)kontoret. ;-)

Melting Pot sa...

Härligt Taina. Jag har inte kommit ur sängen än. Det är tidig morgon i Indien och när jag läser ditt intensiva schema så förefaller min dag som rena barnleken. I dag blir det lätt att hoppa upp!! Du skriver väldigt levande och roligt :) Hoppas du och Liisa kan njuta lite av den intensiva helgen! Kram L

Desiree sa...

Du milde vad många järn du har i elden taina! Jag beundrar dig för att du lyckas trixa till det och få till allt. Jag känner nog ingen som kan multitaska som dig och få ihop logistiken medan du håller huvudet kallt. Dessutom hinner du också blogga och ta bilder. Jag önskar att jag kunde vara hälften så effektiv.
Kram!