torsdag 1 september 2011

Vi har något gemensamt - Jonas och jag!

Yes! När Jonas kommer hem imorgon ska jag minsann tala om för honom att fiskeaffärer är JÄTTEBRA och intressanta. Han kommer genast att fundera på om jag legat vid avgasröret och sniffat. När han får veta exakt vad det är som gör fiskeaffärer så himmelens intressanta just nu, så kommer han att få fnatt och jag höööööööör redan hur han börjar mala om att priset nu kommer att stiga eftersom efterfrågan blivit stor och bla bla. Vi snackar helt enkelt om Feather Hair Extension a la Steve Tyler!!! Taina har gått och blivit fjortis. Så är det och vet ni vad, det är ganska kul att sticka ut som 48-årig kärring med fjädrar i håret.

Dessa fjädrar köps alltså på fiskeaffärer och flugfiskarna använder dem för att knyta sina små löjliga flugor när de fiskar. Och frisörerna gör hårförlängningar av dem. Yay! Vi har något gemensamt, Jonas och jag.

Efter klippning och slingandet, kom Bills två unga assistenter och började testa dessa fjädrar i mitt hår och tyckte SÅ att jag skulle ha ett par stycken nu när jag ska till Sverige. Great. Nu ser man ut som ett fjäderfä också. Seriöst intryck jag kommer att göra då. Men det bjuder jag på.

11 kommentarer:

anna of sweden sa...

Koolish, säger jag bara! ;)

Kalaslotta sa...

Du är världsklass Taina! I like.

Charlie sa ... sa...

You rock! Varför sätta gränser, eller hur? 48 är det nya 38 btw ;)

Saltistjejen sa...

Hahaha!!!! Det är väl störtskönt!!!! DU är störtskön! bara du inte sätter krokar i håret så. De kan göra så förb-at ont nämligen...! ;-)
Kramar!

Katarina sa...

Härligt Taina! Hur känns det numera att vakna med fjädrar i håret?

Melting Pot sa...

Nice, men du får sova med ett öga öppet så att inte Jonas klipper av den och använder till sitt fiske.....Kram

Desiree sa...

Ha ha detta kommer väl Jonas ändå att gilla? Ditt nya stora intresse för fiskebutiker. TYcker det blev jättefint, coolt! Man flätar alltså in fjädrarna i håret? Har ännu inte sett det här men det kommer säkert.
Kram!

Annika sa...

Ja, du rule...VAD kan jag säga mer!!
Väldigt BALLT!!
Kram!

Isabellaa sa...

Så snygg du mamma! puss!

Anonym sa...

Som sagt: jag håller fast vid att du ÄR världens bästa förebild! Cool, lite crazy, smart, snygg och så satans livsglad! Heja heja!!! //Lia

Taina sa...

Tack snälla ni!

Kram kram