fredag 30 september 2011

Välkommen fredag! Välkommen!

Jahapp, en halv dag kvar av arbete. Första halvleken avklarad och den gick med rasande fart. Lite stel i nacken nu kan jag säga och jag borde inte ta min Mac för att sitta ännu mer vid en dator utan ta tag i lunchen och koppla av en stund innan andra halvlek kör igång.

Liisas och min dag igår blev hur mysig som helst, trots ett evinnerligt regnande. Att kunna gå omkring och skrota i nattlinnet fram till lunch är alltid en höjdare tycker hon. Det blev lek med lego, lite läsning, måla naglar (och fingertoppar) i Bellas gamla rum, som hon bara älskar att vara i nu. Det är nämligen hennes "second room" och hon har bestämt sig för att sova där inatt.

På eftermiddagen drog vi till gymmet, där jag först tränade på löpbandet en stund. Tycker inte om att springa på löpband. Det händer ju inget. Stå där och nöta på utan att komma någon vart, samtidigt som du har de där nästintill blåhåriga tanterna intill dig som LÄSER TIDNINGAR när de tränar. Den här tiden på dygnet så finns de där. De där blåhåriga alltså. Så jag drog igång på Random och det blev backar som skulle få Lidingöloppet att kännas som en fis. Nästan i alla fall. För fy fan vad slut jag blev. Under tiden som jag var på en av de värsta backarna på bandet, vänder sig en av de där blåhåriga mot mig och undrar om fläkten är på, för hon ser så dåligt! Ja men dra på en växel OCH SPRING DÅ, så slipper du frysa kärring! Men det sa jag inte...bara tänkte lite så där.

Efter löpningen var det således dags att byta om till badkläder och Liisa undrade om det inte var dags att raka sig där nere. "Vad spelar det för roll?" tyckte jag. "Ja men så du slipper gå omkring med en djungel mellan benen mamma!". Tack för den!

I bassängen blev det lite vattengympa och vattenlöpning med vikter runt anklarna. Hur skönt som helst. När jag steg upp ur bassängen kändes benen ganska möra och jag tänkte koppla av i rehabbassängen med Liisa. Men si där i satt en av de där blåhåriga igen och pekade på en tavla om att barn INTE får vistas i den bassängen. Det pågick ingen rehabträning just då, men jag bet ihop och så tog jag med mig Liisa till bubbelpoolen istället och där får inga barn heller vara. Än mindre i bastun. Brydde mig NOLL! Den blåhåriga tanten glodde så ögonen höll på att ramla ur skallen på henne, men hon tog inte upp kampen längre för hon såg att det redan hade börjat ryka ur öronen på mig. Hade hon sagt något hade jag tamejfan rutit åt henne att JAG ÄR FÖDD I EN BASTU!

Så ja, lugn och fin. Efter badet drog vi till Subway för en sen lunch. Och JA, det går att äta hälsosamt på Subway. Kolla bara på Biggest Loser.

Sedan blev det läxläsning, matlagning och X-Factor! Bara älskar att se Simon igen! Och Paula. Vilket radarpar, hahahahaha!

Jonas då? Jo han var och kollade på bilar. Vill nämligen byta bort sin Mercury Mariner och när han går in för något som rullar då är det fokus till 110 som gäller. Fick ett samtal vid nio om att han nu köpt en ny bil och att den ska hämtas på lördag. Ärligt talat så vet jag inte ens vad det blev för en. Hade fullt upp med att kolla på X-Factor.

För att det inte ska bli ett fotolöst inlägg, så lägger jag in en kort snutt på när Liisa läser läxan, något okoncentrerad. Spana in handen som drar genom håret, tar tag i tröjan, fingret som nästan letar sig upp i ena näsborren och huvudet som gungar lite fram-och tillbaka.



Happy Friday!

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Ååå hon är ju så härlig Liisa!! :-)
och vilken härlig dag ni hade! Fast jag är glad att du inte använde ditt finska temperament och satte dit tanten genom att på ren pin kiv och finsk sisu satte dig att föda barn i bastun (eller bubbelpoolen heller för den delen) Hahaha ;-)
Hoppas ni får en riktigt fin helg!
KRAM!!

eastcoastmom sa...

hoppas du får en bra och regnfri helg.

här i Madrid kommer det inte regna en droppe.

Charlie sa ... sa...

Jag och Liisa. Vi gillar samma. Gå i nattlinne halva dagen till exempel.


Sköna kvinna, vilken fart det är på dig!!

Kramar och hoppas du relaxar med en flarra vin eller så vid det här laget!

Desiree sa...

En mysig tjejdag ihop. Ha ha de där blåhåriga tanterna finns nog på varje gym. Själv har jag inget emot att springa på löpband men läsa tidningar när man springer går inte (inte om man springer ordentligt och inte bara lunkar fram) så du har rätt i att tanterna borde rört sig mer för att få upp flåset och värmen. Spännande med nya bilen som JOnas köpt. Ha en bra fortsättning på helgen och hoppas att ni slipper mer regn.
KRam!

anna of sweden sa...

Säg till Liisas lärare att på nästa report card ska hon göra ett kryss för inlevelsefull läsning. Där får nämligen Liisa med beröm godkänt!

Kramelikram!

Lena (Meltingpot) sa...

Blåhåriga tanter röstar vi bort!!!
Här går tanterna i uppförsbacke på löpbandet. Tiltad till högsta läge och sedan håller de fast sig för kung och fosterland för att inte ramla bakåt och så går de i slow motion i 20 minuter medan de ser konstigt på de som springer på löpbandet....
Kram

Taina sa...

Saltis
Ja vi hade riktigt mysigt och Liisa njöt av fulla drag. Hon gillar att bada och simma.

Den där tanten hade jag sådan lust att sätta dit! En annan kom fram till mig efteråt och bad faktiskt om ursäkt å tantens vägnar. Så det finns vettiga människor där ändå.

Kram kram

eastcoastmom
Tack för den upplysningen! Här har vi bara haft regn! Hahahaha! Men det blir väl sol här med så småningom.

Lotta
Hon och du är ena riktiga livsnjutare! Önskar ibland att jag kunde ta det lite lugnare men är man född med myror i brallan så är man. Hahahahaha!

Vin har det blivit. Mums!

KRAMAR!

Desiree
Du gillar alltså löpband. Spinning också? För det är ännu värre tycker jag. Att sitta och cykla utan att cykeln rör sig framåt får mig att gå nuts!

Tjejdagen blev lyckad och mysig. Att det regnade gjorde absolut inget.

Jonas bytte in sin bil mot en Subaru Outback. Den andra var för "svag". Det här är inte en nyare modell utan en 2008. Duger bra.

Kram kram

Anna
Tack snälla Anna! Jag ska hälsa henne det. Nu kom veckans utlåtande och samma förbättringsområden var ikryssade...suck.

Kramelikram

Lena
Hahahahaha! Jag har också sett en del som tiltar bandet så högt att de knappt kan stå kvar. Sklle vara en fröjd att se dem halka av!!!

Kram