onsdag 21 september 2011

Ingen bättring än

Hur dåligt kan man må egentligen? Liisa fick en "släng" av skiten, medan JAG fick minsann hela paketet som tar knäcken på min annars så hårdhudade sisu. Nästan i alla fall. Lyckades jobba hela förmiddagen idag. Nu lunch och samla krafter. Blir nog horisontalläge i eftermiddag. Nä det går ju inte eftersom Liisa har sk "Early release day" idag och varför, har jag ingen aning om. Borde säkert veta, men orkar inte ta reda på det just nu. Ska ju ratta runt med allt här hemma medan Jonas är ute och snurrar på något av sina biznizzresor. Fick hans kalender i förra veckan, den ifyllda alltså och jag kan meddela att det blir svårt att klämma in mina resor i det hela. Men vi har ju trollat med knäna förr.

Vädret då? Jo tack, nu har solen tittat fram igen och det ska bli uppemot 25 grader idag. Inte för att det spelar någon större roll eftersom jag inte är ute nu. Jo förresten! Det MÅSTE vara varmt så att jag slipper sätta på värmen i huset. I förra veckan när vi hade "kyligt", dvs runt 15-18 grader på dagen och ca 7 grader på natten, blev det som ett kylskåp inomhus. Jag närmade mig termostaten tyst som en indian och ni kan ju bara föreställa er Jonas böne-räknar-min! Har jag sagt att han är ekonom? "SLÅ INTE PÅ VÄRMEN! DET ÄR JU BARA SEPTEMBER!!!" Vad fan spelar det för roll, vilken månad det är? Är det kallt ute så blir de amerikanska husen svinkalla på nolltid! Nä, här ska vi följa almanackan, inte aktuella förhållanden om det så blir minus 50 grader. Kanske det var därför jag blev sjuk?

Lite glädje blev det i alla fall när Liisa kom hem från skolan häromdagen:

Star student! För en dag alltså.

Tack för alla kommentarer i nedanstående inlägg (och ytterligare några längre ned)!

Nu lite te igen. Skulle kunna tro att jag tränar på att komma med i Guiness Rekordbok för den största kissblåsan i världen. Typ.

7 kommentarer:

Mamma J sa...

Din stackare!

Hoppas att det vänder snart!

Taina sa...

Mamma J
Tack snälla! Just nu, mot kvällkvisten känns det fortfarande inte bra, men jag antar att det är "toppen" jag är på nu för imorgon MÅSTE jag bli bra.

Saltistjejen sa...

Krya på dig snart!!!! Det är verkligen skitjobbigt att vara sjuk när man har barn. Och att vara ensam med barnen också det är inte kul. Tur att Liisa iallafall är såpass stor som hon är. :-)
Och DUKTIG!!! Vilken tjej!!!!!! :-)
Stolt ska du vara!!!
Kramar nu och hoppas att du sisun snart har bekämpat förkylningen!

Annika sa...

Bättre hos mig nu. Jag är säker på att den kyliga väderdippen satte fart på min förkylning, det blev kallt som tusan härinne också. Men jag sätter faaaan inte på ngn värmen i sept. DEN får vänta tills i mitten av okt. NU är det ju fukt och 27 grader så ACn är på igen, håhåjaja...
FEEEL BETTER!!!
Kram!

anna of sweden sa...

Önskar krya på sig till mamman och grattis till utmärkelsen till lilla dottern.

Kramelikram!

Desiree sa...

Krya på dig. Hoppas du mår bättre nu. stort grattis till Liisa! Så duktig!
Kram!

Taina sa...

Saltis
Tack snälla du! Nu känns det bättre. Inte helt 100 dock så det blir vila från träning idag med. Tyvärr.

Visst är hon duktig Liisa? Hahahaha, hon behöver sådana här bekräftelser eftersom annars får andra "notification"...hm skriver om det vid ett annat tillfälle.

KRAMAR

Anna
TACK säger vi båda och Liisa är stolt som en tupp (höna kanske?).

KRAMELIKRAM

Annika
Tackar! Hahahaha ja ni har ju samma strategi som Jonas. INGEN VÄRME PÅ ÄN! Då blir i alla fall JAG sjuk. Nu är det bättre men inte 100. Seg förkylning, men febern var nog värst. Blir så himla ynklig då.
Nu kör vi igen!

KRAMAR

Desiree
Tack Desiree! Nu mår jag bättre men inte riktigt 100 än så det blir ingen träning än, vilket jag inte mår så bra av. Du vet hur det är.
Liisa var så stolt den där dagen med sin utmärkelse. Hon bar på den en bra stund. Hahahahaha!

KRAMAR