fredag 22 juli 2011

Nu är det nära

Holy macaroni eller holy pepperoni, som Liisa säger, vad varmt det är då! Igår gick det knappt att gå ut. Men om du har ett löppass på schemat, så är det bara att bita ihop och dra ut, Och det gjorde jag och det var då runt 34 grader men med heat index så var det uppe i närmare 40. Någon Garmin fick inte följa med då farten var löjligt låg. Min utstyrsel var ett par shorts, fladdriga sådana samt en sportBH samt keps. Jag valde ett par fladdriga shorts pga av att jag bara hatar åtsittande tights när jag svettas som en gris. Tyget klistrar sig fast och letar sig sedan in i skåror. Sedan är det ett helvete att få av sig dom! Jag har ju redan stora bekymmer med sportBHn som sitter som ett smäck. Dels skulle jag behöva gummiarmar och dels skulle mina tuttar ha en helt annan konsistens, dvs vara liiiite mer kompakta och inte följa med halva vägen när jag drar BHn över huvudet. Ibland kan jag sitta fast bra länge och funderar starkt sådana gånger på att deltaga i "America got talent". Det ÄR en bedrift att få av sig den ska jag meddela er. Men jag ska bespara de "pryda" amrisarna detta. Vad gäller mina shorts och fladdrigheten så är det skönt med lite "drag i brallan". Jag är inte speciellt orolig för att draget gör någon skillnad på min sluttid precis.

Efter löpturen hade grannarna fixat käk och det var bara att gå över dit för plask i poolen och sedan god mat. En kall öl slank också ner. Det finns gränser för "duktighet"!

Idag gäller P A C K N I N G! Bella har dessutom fixat tid hos frissan och ett nail spa. Grattis Taina, du får äran att pröjsa kalaset.

Ikväll blir det middag på Black Eyed Sally's och Bellas pojkvän ska med. Ojojoj, det blir nog en liten näsduk med i handväskan. Äh, jag kör hela toarullen istället!

Happy Friday!

5 kommentarer:

alegni sa...

halloj, taina!
värst vad du blivit flitig med inlägg på senare tid. ungefär lika flitig som jag blivit lat att hålla mig uppdaterad.
vad ska bella göra i sverige efter sommaren? kan förstå att det blivit ganska många tårar de senaste dagarna.
have a safe flight och en skön semester!
stor kram!

Johanna sa...

Jaha, dar ser man... sa jag gissar pa att ni trivs har da...:) Lycka till med green card processen. Ar sjalv mitt uppe i den och langtar saa till allt blir klart sa jag kan aka hem en vanda och halsa pa familjen. HAr inte vart hemma sen julen -09... Aker ni ofta over?

Charlie sa ... sa...

Bella och min dotter...är det en och samma person?!
Det känns som det är jag som skriver dina texter just nu :)

Ha en fin kväll, tufft att säga hej då..I know

KRAM!

Desiree sa...

Du är makalös som ändå kör en löprunda i den hettan ni har. Jag hade också kört på ett par löst fladdrande shorts. Mycket skönare då det är riktigt hett ute. Jag hoppas ni får en sista jättetrevlig kväll. Jag tycker Bella är stark som lämnar både er och pojkvännen i USA och flyttar hem. Hur länge har de varit tillsammans? Jag hade också tagit med hela toarullen. Ha en fin kväll och hoppas att resan går bra nu med all packning och allt annat.
Kram!

Magdalena and Co in US sa...

Tokiga Taina... Du skulle ju skippat löpet och gått direkt till poolen och ölen :) Hoppas det inte blir för sorgligt med avskedet ikväll. Kram