onsdag 20 juli 2011

Kaos

Saltis skrev om stressen innan avresa till Svedala och jag får lov att ställa mig bakom det uttrycket jag med, men kanske ta i lite till och beskriva det som ett STORT KAOS! Vi ska ju inte bara åka iväg på semester utan vi ska ju droppa av Bella där. Som ni vet så får man ju bara ha med sig en resväska per man (jajaja vi åker boskapsklass och det duger...och suger ibland.) Men hon har fått lov att ta två så hon får med sig sina kläder och skor och smycken och annat krafs. Resten har, eller ska, organiseras i högar för flyttkillarna som ska packa det åt henne och skeppa över det i augusti. De kommer och gör en bedömning imorgon eller på fredag. Imorgon??? Hon är ju långt ifrån klar! Varenda gång jag ber henne så får jag till svar; "Mamma jag MÅSTE bara träffa B, S, E o T, J, bla bla bla innan jag drar". Just nu till exempel, så här på morgonkvisten, kan jag meddela att hon inte är hemma. Inte bilen heller. Det kommer små söta sms om var hon befinner sig. Teenagers. Suck.

Som sagt var, på lördag bär det iväg och det ska fixas med post, tidning, blomvattning, hund på dagis, städning, tvättning, jobb, träning, tömma kyl så gott det går och miljoner saker till. Just det, en del shopping också! Det har kommit in små beställningar as usual. Men vet ni, det är kul att vara lite småstressad. Då går det liksom undan och jag hinner inte få en tråkig stund. Det enda som drar ner farten något är hettan, som jag tjatat om i de senaste inläggen. Nej, jag ska inte bli meteorolog! Igår på gymmet till exempel, var jag svettig innan passet hade börjat och märkte efter ca en halvtimme att det fanns inte en torr fläck på mig.

Nä nu har jag inte tid att sitta här. Jobba Taina. Jobba!

7 kommentarer:

Desiree sa...

Fullt upp in i det sista. Jag kan förstå att det blir mycket just nu om ni också ska packa ihop Bellas grejer. Hur skeppas hennes grejer, blir det del i någon kontainer? Betalar man per kubik eller hur funkar det? Vi har ju bara skeppat hela kontainers skulle vara interessant att veta lite vad det finns för andra sätt och kostnad för detta?
Snart är ni här och får njuta och koppla av. Komma bort från hettan också. Det är alldeles lagom här just nu. Bella får väl kanske kosta på sig att ha en väska till. en väska kanske inte räcker om hon inte får resten förräns senare i augusti.
Ta några djupa andetag Taina.

Charlie sa ... sa...

Min Bella låter exakt som din! 18-åringar!!!
Hon har gett mig en lång lista på allt hon behöver innan hon åker iväg på lördag med kompisar.
Och så har jag ett uppdrag att byta ett par brallor också...;)

Det ordnar sig med allt...stay cool du med och jag vill också passa på att önska en safe trip, en trevlig semester och att allt går bra med Bellas grejer och hemflytt.

Många kramar!

Saltistjejen sa...

Du kan inte ens föreställa mig hur det är. Själv går man runt och tycker det är bökigt med toddlers men det är ju INGET mot teenis!! ;-) Hoppas det går bra med allt. och visst har man eld i baken och skutt i dojorna! :-)
och du den här värmen är jag faktikst för tillfället GLAD över att slippa ett tag. T o m så att typ 16 grader och regn låter rätt najs i mina öron..... fast visst joppas jag å fint svenskt sommarväder OCKSÅ. :-)
KRAAAAAM!

Magdalena and Co in US sa...

Halloj Taina! Nu hittade jag hit också :) Uj, Uj låter verkligen som du har fulla dagar nu. Här i Pickerington Ohio är det också hett som fasen. Tycker AC'n är ett mirakel jag inte skulle vilja vara utan.
Tonåringar lever nog i ett parallellt universum ;)
Ha en bäst dag! Kram Magdalena

olgakatt sa...

Nog kan man förstå att hon prioriterar att träffa kompisarna en sista gång! Det finns ju en mamma som säkert fixar allt det andra, eller?

Johanna sa...

Ja, visst blir man det! Hur kommer det sig att du hamnade i Simsbury, CT?

Hoppas ni inte smalter bort i varmen!
-Johanna

Taina sa...

Desiree:
Jag är inte så insatt i hur det fungerar med Bellas saker. Ska meddela så fort jag vet. Det är ju "bara" ett rum som ska skeppas och det mesta är givettvs kläder. Och smycken, hahahaha! Men hon måste ha två resväskor för annars går det inte! Hon är ju trots allt 18...
Det ska bli skönt att få komma iväg ett tag även om Sverigeresorna kan bli något hysteriska ibland. Hoppas vi får lite sol i af.

Kram kram

Lotta:
Tackar. Det ska nog gå bra med flytten. Hon ska bo hos min bästa väninna tillika hennes gudmor först. Där finns ett rum iordninsgställt redan. Ja dessa 18-åringar. Och dessa curlingmammor. Hahahahaha!

KRAM

Saltis:
18-åriga tjejer ÄR speciella! OMG säger jag bara. Men de är mysiga också och jag kommer att gråta krokodiltårar när det är dags att åka tillbaka hit UTAN Bella. Fattar inte hur det ska bli.

KRAMAR!

Magdalena:
Kul att du hittade hit! Trots värmen för den är OLIDLIG just nu. Även här uppe i New England. Idag har fläktarna snurrat på högvarv. Det känns mest som om det är värme som byter plats dock.
Bråda dagar, visst, men det brukar bli så ibland och snart sitter vi på planet och njuter av ett glas vitt och pustar ut. Förhoppningsvis...

Kramar!

olgakatt:
Det är viktigt med kompisarna just nu, men hon får faktiskt sköta packningen av sina egna saker själv för jag har ingen aning om vad hon vill ha med sig och vad hon vill slänga. Visst hjälper jag till men mest handlar det om dokument som hon bör ha med sig.

Johanna:
Här hamnade vi tack vare ett utlandsuppdrag åt ett svenskt företag. Kontraktet tar slut i augusti och vi har valt att stanna...kul OCH spännande! Vi är ett antal svenska bloggare som kallar oss för "eastcoastbloggers" på facebook och har haft ett par träffar i NYC. Riktigt kul! Häng på vet jag!