fredag 19 november 2010

Inget fredagstema...

...blir det idag. Sorry Musikanta, som står för ämnet "Ett möte jag aldrig glömmer" idag. Men jag tycker att alla läsare kollar in hennes blogg och vidare till andra fredagsbloggare. Superkul läsning. Alltid!

Vi är mer än halvvägs in i november, men ingen snö, däremot JUL överallt Det spelas julmusik och tomten ränner runt i köpcentran och verkar redan en månad innan jul vara något yr och svettig i sin något överdrivna tomtedräkt. Det kommer att lukta pungsvett vid jul om han inte lugnar ner sig lite. Hyllorna då, de dinglar av julsaker och julgodis. Inte mig emot för jag ÄLSKAR julen. Det var mammas bästa högtid och hon började alltid i tid med alla förberedelser Det bakades, det städades och fejades. Om jag gör detsamma? HA! Jag pyntar och ställer fram så många julsaker som möjligt så skiten i hörnen inte ska synas...Jag har ett bekymmer dock och det är att jag knappt kan gå in i en affär utan att köpa en julsak. Tankarna (och ursäkten) är "Sådana här julprydnader har de säkert inte i Sverige, eller var vi nu hamnar framöver, så det är lika bra att köpa på sig nu". Typ.

Som om vi inte har nog med prylar i vår redan överdrivet stora julgran a la American style.

Skålar har jag också. Men inte inte med dessa tjockisar. Här i ska det läggas nötter och russin.

Den här var väl fin? Självklart tror jag på tomten!

Kassörskan höll på att prata sönder mina trumhinnor när hon såg den här!

Sedan kommer årets panik. Julklappar! Önskelistor med pennfodral, träklossar, strumpor och läppglans har idag blivit Ipad, märkeskläder (pluralis), laptop, dyrbara smycken och varför inte en bil, klämmer vissa in med! GAAAH! Tror de tomten vunnit på lotto???

Skolfoton brukar vara en trevlig julklapp. Till mor-och farföräldrar. Men skulle barnen uppskatta om jag fotade mig själv och gav dem det i julklapp?? Njae, skulle inte tro det.

Liisa år 2010

Bella år 2010.

Taina 2010. Ja jag vet, de kunde ha redigerat bilden lite och "skalat" av tricepsen som befann sig i vila under fotograferingen...

Happy Friday!

14 kommentarer:

Annika sa...

Love it!! JUST LOVE IT!! Du är ju lika knäpp som jag!! DU är lika julcrazy!! GUD vad härligt!!
Det är ju så KUL, och MORE IS MORE när det kommer till julen. Ingen halvmesyr!! Nej, man ska löpa HELA linan UT!!! Ju mer desto bättre. men jag har samma problem som du: jag kan knappt gå in i en affär utan att köpa, Target, Michaels, Anthro, IKEA, Safeway etc etc
...DAMN!!!!
Vad kul att se lite av dina julprydnader!! MER, MER!! Tycke sånt är skitkul!!
Julkappar ja, det är ine lätt. Det gäller att veta vad man ska ha INNAN man ger sig ut i julhandeln.
Men nu säger jag bara: BRING IT ON!!!
Iadg började en av radiostationerna i Washington att spela julmusik. De spelar dygnet runt fram till den 26 dec. YAAAAYYYYY!!! Peter är inte lika road som jag, to tell you the truth...
JA, och vilka FINA bilder av tre fina tjejer!! Bilden på dig är ju helt underbart. Den strålar!! Skitbra julklappar!!!
KRAM!!!!!!

Taina sa...

JAAA så härligt och förhoppningsvis hinner jag med Target i helgen. Ska "bara" köpa en julkalender till Liisa. Hahahaha! Det där tror jag inte ens på själv...

Jonas är heller inte SÅ stormförtjust, meh vem bryr sig liksom? Nu brinner ljus heeela tiden och jag kommer snart att dra igång mina gamla hederliga jullåtar så det ekar i väggarna!!!

Såg du gäddhänget??? Måste be Petra om tips.

KRAMAR!

anna of sweden sa...

Härligt Taina-inlägg.

Vad fint Bellas skolfoto är. Jag tycker alltid att de brukar bli så stela. Men hennes känns lite levande. För att inte tala om hennes kära mammas ... :D

Kramelikram!

Annika sa...

Jo, jag måste tipsa om mer jul! Taina, kolla in World Market!! De har den bästa julmusten, Guttsta Källa, och de har MANDELKUBB plus Nyåkers pepparkakor som nästan alltid får bäst i test. DESSUTOM har WM finfina julkalendrar!!
Gäddhänget??? But daahling, your arms are soooo great looking. Du kan ju lätt klä dig i armlöst. Skit i gäddhänget nu, du har ju så fina armar.
HAHA, det verkar som om männen inte uppskattar julen lika mkt som vi gör.
MORE IS MORE!!!
Kram igen!!!

Saltistjejen sa...

Men Taina du ser ju GRYYYM ut på bilden! Jag ska sätta den på min önskelista till Tomten!!!!!!! :-)
Och vadå triceps som hänger.VAR hänger de?????? VA? Inte på DIG iallafall min vän!
Stor kram!!

Erica Pettersson sa...

Måste bara få säga att det alltid är lika roligt att läsa dina inlägg! De är alltid så härligt skrivna :D

Julen är en högtid som jag också älskar! Att julpynta och förbereda just den högtiden är det bästa som finns!

Vilka fina porträttbilder förresten :)
Och den sista bilder var riktigt härlig!

Hoppas att du får en trevlig helg!
MVH /Erica Pettersson

Marianne sa...

Hahahaha, ja vilken bra idé! Foton av mig själv till ungarna : D

Jag köpte mitt första julpynt i dag, men det blev bara en ljuskrans att hänga i fönstret. Det lär väl bli mer, jag kommer nog att besöka den där Sia-butiken ett antal gånger innan det är julafton. För vi har ju INGENTING just nu : D Mycket praktisk förklaring på hejdlös shopping!

KRAM!

Ingmarie sa...

Det är konstigt det där men här hemma är jag nollställd inför julen men de jag firat i USA är jag helt GALEN!ÄLSKAR det! Brukar passa på att shoppa järnet på rean. :-)
Och vilken häääärlig bild på dig!

Desiree sa...

Bilden av dig är ju bara bäst! Sådan härlig bild. Tycker inte att den behöver någon redigering. Fina bilder på flickorna dina också. Ja det där med julklappar är inte lätt, lika svårt varje år. Här är det också laddat för jul.
Ha en skön helg.
Kram!

Fröken Anki sa...

Haha, alskar bilden av dig! Kanske kan vara arets julkort iaf?

Jag gillar ocksa julen, men tar det lite lugnt med prylarna. Hellre ljus och granris an pynt. For jag blir alldeles matt av allt pynt som salufors i det har landet!

Hoppas ni far en skon helg!

HeLena sa...

Jätteroligt Taina!!
Du är ju jättesnygg!! och dina tjejer också förstås.
Julen är härlig, jag spelar redan massor av julmusik:D familjen är inte lika road. "Du är ju knäpp ju, mamma" jag svarar "det underlättar vet du" hahahaha!
Mer jul ge mig mer jul!
KRAMAR

Taina sa...

Anna:
Visst är mamman snygg?? Hahahaha! Jo då, Bellas foto blev riktigt lyckat. Det är senior portrait och då får de ju ha en annan mer avslappnad pose.

Kramelikram

Annika:
MÅSTE kolla WM! Tusen tack för tipset. Jag är ute efter lego eller playmobil kalendern. Förra året hade Liisa playmobilkalendern och den var supergullig.

Männen och jul. Den ekvationen går inte ihop...

KRAM

Saltis:
Hahahaha! Ska DU sätta upp den på din lista??? Vill du att jag skriver autograf på den också ;)

KRAMISAR

Taina sa...

Erica:
Tack snälla du!

Visst är det roligt med allt pyntande? Det sprider sådan värme i huset när allt är på plats.

Hoppas du får en fin helg du med!

KRAM

Marianne:
Ja men varför inte? Vet inte vad jag skulle göra om svärmor skulle skicka ett till Jonas dock...

Köp loss nu!!! Julsaker MÅSTE man ha!

KRAMAR

ingmarie:
Här dras jag nog in automatiskt i hysterin även om jag gillade julen i Svedala också. Men den är nog lite mer hysterisk här. På ett positivt sätt. Jag blir i alla fall bara glad.

Ja så där brukar jag se ut när jag passerar mållinjen. SÅ lycklig att jag än en gång klarat av att lunka runt 42 km!

KRAM

Desiree:
Hahaha, tack, vad snäll du är. Men bilden talar ändå om hur lycklig jag är och skriker rätt ut JAAAAA. Jag struntar nämligen vad andra tycker.

Jag förstår att julen har kommit igång där hemma med. Mysigt, eller hur?

KRAMISAR

Anki:
Hahaha, men det ena utesluter inte det andra här hemma. Här finns både ljus, granris OCH pynt :D
Men visst finns det mycket av allt i detta land. Och jag gillar det.

Ha en fin helg!

Kram

HeLena:
Tackar! Visst är jag snygg? Hahaha!
Här spelas också julmusik och jag älskar det. Inte resterande av familjen dock...

KRAM

Anna, Fair and True sa...

Du är rolig du! Pungsvett hahaha!

Jag är som tur var väldigt kräsen när det gäller julsaker. Tycker det mesta är för kitschigt. Men imorgon ska jag på Taxinge julmarknad så då lär jag ju komma hem med något i alla fall.

En bil alltså, ja, det är väl något som nästan alla amerikanska tonåringar har. Du får hoppas att Tomten faktiskt finns! ;)

Haha, men barnen kanske vill ha ett inramat foto på dig? I julstrumpan i alla fall?

Kram!