onsdag 22 september 2010

Hösttecken

När den krispiga höstluften uteblir så finns ju andra tecken på att det är höst. Vad sägs om ett ton ekollon på tomten? Förra hösten, då grannen trodde "något stort var på gång" pga alla ekollon som drösade ner, så har nu fenomenet upprepat sig. Hur mycket ekollon kan ett träd bära egentligen? Och inte nog med att dessa ramlar ner i skallen på en och förstör bilarna, så har nu ekorrarna fått fullt upp att göra. De springer som idioter kors och tvärs och om de samlar dessa ekollon eller om de försöker ducka för dem, har jag ingen aning om. Men ett hösttecken är det i alla fall. Lägg sedan till att det blir en rejäl work out när du krattar upp dem! Både ekorrarna blir gigantiska, likaså jag med större triceps eller biceps eller vad de nu heter. Jag menar de där "knölarna" på överarmarna. Nä inte de som hänger utan de där som sticker upp som hårda bollar. Vilken bra PT jag skulle bli "Nu ska vi bygga bollar", typ.

Ett till hösttecken är affärerna, där det kryllar av läskiga saker. På vår lokalbutik var jag himla glad att jag inte var magsjuk, för det stod en skum typ och skrämde slag på en när man kom in och ropade något obegripligt. Inte undra på att barn får mardrömmar.




Slut är det på alla dieter också. Hyllorna dinglar av godis, ända fram till jul. Först ska allt Halloweengodis fram. Sedan kommer julgodiset och när allt är uppätet, då är det dags att börja tänka på bikinisäsongen och gå in i svältperioden!


Mumsen är också ett riktigt hösttecken här i New England. Det är alltså krysantemums jag snackar om. Jakten på billiga och fina har börjat. Nu har jag hittat "3 for 9.99" och det är det billigaste hittills. Har handlat 6 stycken so far och fler lär det bli.




Förresten, hur blev det med den nya ingången till huset? Snygg, tycker jag. Den hårige mannen blev klar under tiden som vi var i Svedala. Tur var väl det för det är jobbigt att håriga män springandes runt huset hela dagarna. Speciellt om de inte tillhör familjen.






Hepp!

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad snyggt det blev vid er ingång! Verkligen jättefint!
Kram!

Taina sa...

Saltis:
Eller hur? Jag är också jättenöjd. Så mycket renare kring trappan nu när jag slipper all jord. Speciellt när man hund som springer ut och in.

Kramar!!

Ullis sa...

Jag blir så nostalgisk!
Kände genast igen Target, och kunde på nolltid komma på massor med saker jag "absolut" skulle behöva få shoppa där... ;)
Ha en fin höst,

Ullis i Finland

Desiree sa...

Ingåengen blev jättesnygg. Vilket vackert hus ni bor i. Ha ha skrattar gott åt ekorrarna med jättebiceps som tar upp stora ekollon. Det verkar som du får en dig en workout att kratta ihop alla dessa. Vi hade ju barren i AL och du har dina ekollon. Åh Halloween kommer jag att sakna här i år känner jag. Det tyckte jag alltid var mysigt och i vårat område var det en fest både för vuxna och barn. Har ni mycket barn som brukar komma?
Kram!

olgakatt sa...

Prydlig entré och fina stövlar!
Det du kallar mums annonseras som bollkryss här. Det tog ett tag innan jag begrep avd bollX var när det stod så utanför en affär eller i en annons.
Visst lyser dom upp hösten.

Det är biceps du tränar när du krattar. Triceps är det som gärna hänger (konsulinnegardinerna) av brist på träning, det är litet knepigare att få tag i den muskeln. Ett litet barn i släkten klämde på sin farmors arm och utbrast "Deg!"

Annika sa...

AAAHHH!! Halloween närmar sig. En av årets höjdpunkter för mig!! Underbart KUL!! Älskar att kolla in affärerna nu. var på Target och köpte sex st pumpkin carving kits häromdagen. en till oss alla och våra gäster, hehe!!
Mumsen är fina. Jag ska också ut och handla på mig ett gäng.
Igår sjukt hett här, 34 grader, fukt och åska...
Blir snart galen!!!
Jättefin entre har ni nu!
kram!

Camilla sa...

Fint det blev!
Jag saknar mumsen här hemma. Förra året for vi runt och handlade mängder:)

Nästa vecka kommer T hit så det blir skördefest på Öland istället. Inte dumt det heller:)

Ha det.

Kram