torsdag 3 juni 2010

Är jag trög eller?

Jag trodde jag hängde med lite. Trodde studenterna levde ett tufft liv.

Sonen, som är studerande, sitter med ett glas skumpa och äter skaldjur. Var är allt studiematerial??? Har jag missat något eller?

Jag trodde jag hängde med på tugget på fejjan, men insåg att det har hänt något där ute. Eller så har hjärnan slutat fungera på mig. Se följande dialog där språket, från att ha inletts med svenska, övergått till något nytt världsspråk för att slutligen avslutas med en mening. På svenska.

Sonen:
Kör ett sista studieryck innan tentan imorn. Sen blir det andra bullar för herr B.

Kompis nr 1:
AFFÄRSLUNCHEEEER

Sonen:
Effeeerts-lyncherz!

Kompis nr 1:
Chaaantiiiiilt

Kompis nr 2:
Welcome to da capital

Sonen:
El capitalino! :0

Kompis nr 2:
Afterwörko da whål sammer!

Sonen:
Åf kårz!

Kompis nr 3:
Att tala om sig själv i tredje person är alltid trevligt...Lycka till på tentan!

Sonen:
B är tacksam åt din kommentar!

9 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahaaaaa!!! Du är inte trög taina bara lite ... eh... gammal... ;-)
hahahaaa! Själv är jag ju mentalt skitgammal och ute eftersom jag inte ens ÄR på Facebook!!!! ;-)
Kramar!!

Camilla sa...

Mmmm det där såg ju VÄLDIGT gott ut! Färska skaldjur i Götet är aldrig fel. Hoppas nu att han firade efter att tentan var skriven. Antar att det var den sista för terminen och då är det helt rätt med skumpa:)
Kram

Unknown sa...

Jag och min kompis Oskar firade att vi har fått glassiga jobb till sommaren. :)

;) /Sonen

Anonym sa...

Språket är väl för att förvilla oss föräldrar som är ute på Facebook och försöker kolla statusen på våra ungdomar:)/Lenita

Marianne sa...

Grattis till sonen för det glassiga jobbet! Kan det ha varit skumpan som lossade tungans band och fick till ett nytt världsspråk?

Jag såg ett nytt uttryck: "ta rygg". Någon som vet vad det betyder? Albert till exempel som verkar vara lingvist? : )

Eller Da Queen kanske? Hon har ju en rejäl svada : D

KRAM!

Annika sa...

Helt lovely!!
Fniss!!!
Det borgar ju för kul läsning iaf!!
HEHE!!
Sådär kan jag också skriva ibland, så jag får väl ses som HIPP at 44 då'rå ;-)))
Ha en fin helg!!
And, I am back from the BEEEEAACH!!!
Kram!!!
PS, snart dags att börja smida bloggträffsplaner för Ostrobothnia...

Desiree sa...

Ha ha jag hänger inte heller med om det är någon tröst. Skulle behöva en översättning på den där konversationen. Men nog ser det nice ut att sitta och dricka skumpa inför sista tentan. Kanske något man borde ha gjort.
Kram

Anonym sa...

haha! underbart tycker jag! :D

Suzesan sa...

Grattis till sonen och det glassiga jobbet. OCH tentan. Min son gjorde sin sista i förrgår.Tjusig son.

Haha språket är roligt. Det blir ett nytt ordförråd nu när allt skall förkortas. När min son pratar över internet fnissar jag men våra sms är rolig med. Som vi skriver internt i familjen. jag råkade skicka ett till en annan nära i familjen och fick till svar "Jag fattar INGENTING"

Taina förlåt att jag skriver fel namn ibland på dig. Kan du förlåta mig men jag är så där. Måste focusera när jag gör det. Jag blandar namn i verkliga livet med huller om buller.

Kram
/Susanne