torsdag 12 mars 2009

Har inte tid med det här just nu

Att bli sjuk, vill säga. Har känt mig som en trasa idag. Inte förkyld. Ingen hosta. Men värk i kroppen. Och knoppen. Har sällan ont i knoppen (ett tecken på att det är tomt kanske?), men nu har jag faktiskt haft rejält ont i ett par dagar. Har undvikit allt vad tabletter heter, men fick ge mig till slut. Det slank ner en Advil. Känner ingen skillnad. Inte än i alla fall.

Har ägnat största delen av dagen åt Web Ex möten och telefonsamtal med Helpdesk. Varför fungerar inte program när de behövs som mest? Ibland tar Helpdesk "över" kommandot och måste då veta mitt lösenord. Har lärt mig med åren att välja lite mer mogna lösenord. För några år sedan när jag fick frågan så sa jag som det var och hörde då:
- Vasaru? Upprepa det där, tack!
-Bimbo39
Asgarv i ena änden av luren. Och jag hade endast en logisk förklaring och det var att jag var 39 år, blond och kände mig allmänt trög.


Okej. Vem har tid eller lust att bli sjuk? Ingen såklart. Men det tycks ju alltid komma när det finns något inplanerat. Ja nu ska vi inte iväg på något jättekalas, men vi hade faktiskt tänkt åka in till Hartford och se St Patrick´s paraden. Själva St Patrick´s Day är den 17 mars. Men paraden äger rum nu på lördag, den 14 mars. Paraden startar vid Capitol Avenue genom Main Street och Asylum Street och avslutas vid the Memorial Arch i Bushnell Parken.

De flesta har något grönt på sig, till och med hundarna!


Det enda gröna jag vill ha nu är tillgång till soffan och horisontalläge!

Aj.

14 kommentarer:

thebromanders sa...

Äsch, trist!! Hoppas du känner dig bättre snarast! Ibland kommer det ju nån sån där känning när man tror att man kommer att bli riktigt sjuk, men så ger det sig meddetsamma. Hoppas det är nåt sånt!!
Kul med St Patricks parad.

Emmama sa...

Stackare! Krya pa dig! :) Kram!

anna of sweden sa...

Kära Bimbo39 (hehe), nä, du får inte bli sjuk.
Skickar en massa krya-på-dig-kramelikramar! :)

Peter sa...

Taina, det låter ju som en klassisk början på influensa. Har du feber? Ta det lugnt och undvik absolut all träning tills du känner dig helt kry igen. Soffan låter som en bra position. Och krydda med mycket vitlök. Take care!

Saltistjejen sa...

Hoppas att du inte är på väg att bli sjuk. Försök vila. ja, jag vet att det ibland är nästan omöjligt, men försök!!!!!! Ofta kan det hjälpa.
Kramar!!

underytanjag sa...

Tråkigt att du känner dig så risig jag håller tummarna för att det inte blir värre. Kram!

Marianne sa...

Usch stackare! Hoppas det inte är flunsan utan bara baksmälla från i tisdags : )

Krya på dig!

anna of sweden sa...

Tittar bara till dig lite.
Hur mås det idag? Kramelikram! :)

Jenny sa...

Usch, verkligen inte kul, det låter som influensa nästan :-(. Hoppas du kryar på dig snarast och kan gå på paraden! Själva ska vi hem till bekanta på "Corned beef and cabage"-party, något herr Dahlstrand inte riktigt ser framemot av någon konstig anledning... Kan vara att inte gillar varken corned beef eller kokt kål, jag vet inte ;-). Krya-på-dig-kramar!

Anonym sa...

Hoppas att du har kryat på dig nu och att du kom iväg på paraden iallafall. (fnissar åt valet av lösenord)

anna of sweden sa...

Hoppas att du är okej där borta!
Kramelikram!

Taina sa...

Till er alla:
Tackar så mycket för er omtanke.
Kramar i massor :)

Anna, Fair and True sa...

Vad konstigt att de behöver ditt lösenord?! Det borde ju ha något slags administratör-lösen?? Bara en fundering.. :) Vad bra att huvudvärken är borta nu!

Taina sa...

Anna:
Det är inte alltid vi anger det. Mer sällan nu faktiskt, men det händer. Som tur är ;)