onsdag 21 januari 2009

Våta kinder...

Wow! Tänk vilken dag det var igår, när USA´s 44:e president svor eden eller took his oath som det heter over here, hihi. Nu börjar jag snart låta som Victoria Silvstedt, dvs pratar svengelska efter bara ett år här. I alla fall så var det häftigt att vara här, i det stora landet i väster, även om jag inte var på plats i Washington DC. Men jag såg faktiskt på TV ( hade lunch) och ville vara närvarande på mitt sätt. Jag visste att det var ett historiskt ögonblick, men att jag skulle reagera med tårar, hade jag inte riktigt förväntat mig. Kände plötsligt, när Obama lyfte sin ena hand, att kinderna blev våta och att hjärtat tog ett extra skutt. Det här är ju stort!

Såg en skymt av Bush i bakgrunden och det var som om han aldrig existerat. Jag har helt enkelt plockat bort honom ur mitt minne och hoppas att en ny Bush aldrig dyker upp igen. Måste berätta en sak, som jag läste på Peters blogg (http://peand.blogspot.com/), och som jag fann lite kul faktiskt och det var att man kunde kasta skor på en stor uppblåsbar Bush docka! Hahahaaaaaa...

För att "bevisa" att I was there, men på mitt sätt, så lägger jag in ett par bilder här.

Barack Obama takes his oath och Taina fäller
en tår!


I was "almost" there!




Congratulations Mr President, Barack Obama!

Inga kommentarer: