tisdag 20 januari 2009

Power loss

Tar mig en förmiddagsfika. Det är man ju van vid som "svensk".

Kan jobba idag trots ett mycket märkligt strömavbrott. Halva huset är strömlöst och jag har kontrollerat alla säkringar eller sk fuses i källaren. Alla står på ON, så de verkar ju ok med andra ord. VAD ÄR DÅ FELET? Ringde en av elektrikerna, som vi brukar använda, men de hade fullt upp (vilket jag förstår med tanke på hur elsystemen ser ut här...) och de kunde inte komma förrän på torsdag. Jag kan väl inte ha ett hus som bara fungerar till hälften heller? Vår sk "property manager" får jag heller inte tag på. Tänkte om hon kunde lista ut om det fanns något annat skåp, som jag bör kolla innan jag ringer hit någon "handy man". Ärligt talat så begriper jag mig inte på dessa två skåp vi har i källaren. De ska motsvara de skåp jag är van vid från Sverige med vanliga proppar. Här är det massor av knappar som pekar åt ON eller OFF. Nu ska ni inte tro att alla ON är på samma sida utan det är lite hip som hap med det. Jag får helt enkelt kolla gula sidorna och ringa en lokal förmåga (en elektriker), som får komma hit och hjälpa mig att hitta felet. Det är inte första gången vi har ett märkligt strömavbrott i delar av huset.

Lilla Liisas kommentar imorse, när hon fick tvätta sig i skenet av en ficklampa: "Vad mysigt vi har mamma!" Tur att det är någon som ser positivt på det ;)

Nu åter till arbetet.

Inga kommentarer: